نخستین نشست کمیته اقتصادی منطقه آزاد اروند، با موضوع بررسی مسائل گردشگری در این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ با پیگیری هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در دوره دهم و موافقت سازمان منطقه آزاد اروند و در راستای، پیگیری مستمر، مدون و مداوم مشکلات، معضلات و موانع توسعه اقتصاد در شهرستان های خرمشهر و آبادان، کمیته اقتصادی منطقه آزاد اروند با ۶ کارگروه تخصصی با ریاست سازمان منطقه آزاد اروند و دبیری اتاق بازرگانی راه اندازی شد.

رئیس اتاق خرمشهر ضمن اعلام خبر فوق بیان نمود: درر همین راستا و در اولین جلسه این کمیته، موضوع گردشگری منطقه با حضور برخی از مدیران دستگاه های دولتی و فعالان حوزه گردشگری شهرستان های خرمشهر و آبادان بررسی شد و مقرر ضمن ارائه پیشنهادات در ارتباط با تدوین شیوه نامه مناسب، کارگروه ویژه ای جهت این امر و همچنین مطالعه و پیگیری لازم در ارتباط با معضلات صنعت پر درآمد گردشگری تشکیل گردد.

سید مصطفی موسوی در بخشی دیگری از صحبت های خویش ضمن اذعان به قابلیت ها و ظرفیت های کم نظیر اروند در صنعت گردشگری افزود: صنعت گردشگری با برنامه ریزی دقیق و اصولی و اجرای صحیح ، می تواند درآمدزاترین صنعت منطقه باشد. احداث بازار صنایع دستی و صنعت گردشگری در خرمشهر با اتخاذ معماری جذاب و بومی، جهت جذب گردشگران و همچنین استقرار شرکت ها و تعاونی های تولیدی صنایع دستی مختلف به منظور تداوم عمر و فعالیت آن، باید در دستور کار قرار گیرد.

ایشان همچنین گفت: بهره بردن از صنعت گردشگری آبی بسیار حائز اهمیت است که تا کنون به شکل مناسبی در منطقه انجام نشده است. از دلایل این امر میتوان به عدم هماهنگی و تعامل برخی دستگاه های اجرائی اشاره کرد، که لازم است با توجه به توان بی بدیل این بخش در توسعه صنعت گردشگری منطقه، با هم افزائی و تعامل و هماهنگی لازم در مسیر رشد هر چه بیشتر گردشگری آبی در رشته های مختلفی چون ورزش، زراعت، بومگردی و تورهای آبی قدم برداشت.

در بخش دیگری از این نشست، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خرمشهر ضمن تاکید بر ظرفیت های مختلف و متنوع منطقه در صنعت گردشگری بیان نمود: لازمه ی حصول به اهداف توسعه در تمامی بخش ها به ویژه گردشگری، همدلی وهمراهی همه ی دستگاه های اجرائی است.

پاک گهر افزود: منطقه اروند؛ با در اختیار داشتن ۳۰ هتل، ۱۲۰ اثر ملی میراث فرهنگی و ۱۲۰۰ فعال صنایع دستی، زمینه ی کافی در بهبود شرایط گردشگری را داراست. تنها لازم است اقداماتی مهم چون راه اندازی بازارچه و پایانه صادراتی صنایع دستی در منطقه راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ایشان توسعه زیرساخت ها، احیای بناهای تاریخی و فرهنگی، احیای آداب و رسوم، توسعه زمینه های گردشگری روستائی و بومگردی را از برخی اقدامات مهم در بهبود شرایط فعلی برشمرد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ