معاون استاندار و فرماندار ویزه شهرستان خرمشهر در اولین نشست کمیته اقتصادی این شهرستان در سال جدید عنوان کرد: از این پس کلیه ی دستگاه های خدمت رسان در امور تجاری موظف به تعیین شیفت و کارشناسان لازم جهت فعالیت در روزهای تعطیل هستند.

خواست خدائی ضمن اشاره به قابلیت های بی نظیر خرمشهر در بخش های مختلف اقتصادی بیان کرد: ظرفیت های اقتصادی خوزستان در کمتر کشوری یافت می شود، از این رو و به جهت بهره جستن از ظرفیت عظیم، نیاز است تا همه به شکل مضاعف فعالیت داسته باشند.

وی افزود: در راستای بهبود شرایط سرمایه گذاری و با همکاری اتاق بازرگانی خرمشهر، شورای سرمایه گذاری و کار آفرینی را در سال جدید با هدف جهش تولید با مشارکت مردم تشکیل داده ایم که تمامی ایده های سرمایه گذاری از سوی فعالان اقتصادی در این شورا و کارگروه های زیر مجموعه ی آن مطرح و همچنین معضلات واحدهای اقتصادی فعال نیز جهت ایجاد فضای امن سرمایه های صورت گرفته، بررسی و رفع می شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: تمامی ایده های خلاقانه سرمایه گذاران مطرح و و جهت نیل به نتیجه مقبول پروزه های تایید شده، با مصوبه ی شورا، تسهیل و رفع موانع و حمایت از سرمایه گذاران در طرح های یاد شده لازم الاجرا می شود.

فرماندار خرمشهر به ضرورت معرفی هر چه بیشتر تان های اقتصادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: زمینه های متنوع سرمایه گذاری اقتصادی در خرمشهر را باید با طرح های مختلف به نحو مطلوب اطلاع رسانی کرد. به طور مثال در بخش گردشگری و با وجود ظرفیتی چون گردشگری سلامت اتباع خارجی، گردشگری دریائی، گردشگری طبیعی و گردشگری زیارتی نیاز است ضمن تامین زیرساخت های لازم چون محدوده های ویژه در مسیر تردد گردشگران، زمینه های سرمایه گذاری را به طور فراگیر اعلام و سرمایه گذاران لازم را جذب کرد. یکی از برنامه های سال جاری در این زمینه برگزاری همایش توسعه سرمایه گذاری در پاییز و با مشارکت اتاق بازرگانی خواهد بود.

در ادامه ی این نشست مطالبی از سوی مدیران دولتی و فعالان اقتصادی مطرح شد:

رئیس اداره تعاون خرمشهر : باید به ضرورت مدیریت واحد و یکپارچه در منطقه آزاد اروند به طور جدی رسیدگی شود.

مدیرکل گمرک خرمشهر: به منظور افزایش آبخور کرانه های رودخانه اروند، باید خروج مغروقه ها و لایروبی را به طور ویژه پیگیری کرد.
تخفیفات سور بازرگانی به شکل وسیع و در گروه های کالایی بیشتری باید با بارج های ورودی به بندر خرمشهر اختصاص یابد.
ضروری است مرکز آمار جامعی ایجاد کنیم تا آماری چون صادرات، ورادات، شرکت های ثبت شده و شرکت فعال قابل دسترس باشد. در سال گذشته و از گمرک خرمشهر ۳۱۰ میلیون صادرات انجام شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۵۸ درصد افزایش را نشان می داد. واردات از این بندر نیز با افزایش ۲۵ درصدی در سال گذشته مواجه شد.

مطوریان؛ نائب رئیس اتاق خرمشهر: معضل تعطیلات بیش از اندازه مرز شلمچه باید رفع گردد.
عدم اعمال قوانین به صورت یک شکل در مرزهای مختلف و تحمیل محدودیت ها ی قانونی تنها به یک گذرگاه مانند شلمچه می تواند باعث کاهش امار صادرات گردد.
به دلایل مختلف و علیرغم بازگشت سرمایه گذاران صنعت خرما در سال های گذشته، اما در حال حاضر تنها یک واحد بسته بندی خرما فعال است.
ایجاد مراکز خرید با بهره از امتیازات مرزی، رفع معضل کمبود مراکز اقامتی و تهسیل روند و بروکراسی اداری سرمایه گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ