سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره با حضور در اتاق خرمشهر و شرکت در نشست هیات نمایندگان اعلام کرد: اسکله خرمشهر – کرنیش در دو کشور ایران و عراق به منظور جابجایی روزانه مسافران دو کشور از طریق مسیر آبی با ظرفیت حداقل ۱۶۰ نفر در روز راه اندازی خواهند شد.

عابدی همچنین خبر داد: راه اندازی بازارچه مرزی در اروند نیز در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام مراحل اولیه خویش است. با راه اندازی و بهره از بازارچه های مرزی و فعال کردن تجارت چمدانی و ته لنجی در این مناطق، می توان نیروی محرکه ی مناسبی در توسعه اقتصادی خرمشهر و آبادان به وجود آورد.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خویش ضمن اشاره به شعار دولت مبنی بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه بیان کرد: زمینه توسعه ی همکاری های دو جانبه ایران و عراق با توجه به دلایل متعدد فراهم است. این در حالی است که علیرغم این شرایط ظرفیت های کشور به ویژه منطقه آزاد اروند به درستی به فعالان اقتصادی عراق معرفی نشده اند و این در حالی است که روز به روز شاهد آن هستیم که کشورهای دیگر به شدت در حال فعالیت در تصاحب بازار عراق و افزایش سهم خویش از آن هستند.

این مقام دیپلماسی کشور همچنین به نیاز تغییر رویکرد در ایجاد ارتباط و تعاملات اقتصادی با فعالان کشور راق اشاره کرد و گفت: ۶۵ درصد از جمعیت عراق زیر ۳۵ سال هستند که این امر نشان از نیروی کار فعالا این کشور در سالیان متمادی آینده دارد. از این رو نیاز است با توسعه سرمایه گذاری مشترک با این کشورو راه اندازی بنگاه های اقتصادی، سود بلند مدتی را برای کشور خویش تضمین نماییم.

عابدی ادامه داد: علیرغم ین که عراق رتبه ۱۳۲ جهان در دسترسی به اینترنت را دارد، اما شاهد آنیم که تجارت الکترونیکی در این کشور بالغ بر ۶ میلیارد است و این مزیت با بهره از فعالان رسانه های اجتماعی است که در برخی از برنامه های پیام رسان و شبکه اجتماعی بیش از ۲۵ میلیون کاربر عراقی دارند. از این رو نیاز است نگاهی به توسعه مراودات تجارت الکترونیکی با این کشور نیز داشته باشیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ