تعامل دستگاه های دولتی و اتاق های بازرگانی می تواند جهش های اقتصادی وسیعی را به بار آورد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ پنجمین نشست هیات نمایندگان اتاق خرمشهر در دوره دهم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در ساختمان این اتاق برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست ضمن تبیین جایگاه و ظرفیت های اتاق های بازرگانی و توانائی و نقش آن در ایجاد نقشه راه عنوان کرد: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، نقش اتاق های بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه در بخش های مختلف اقتصادی غیر قابل انکار است. بهره بردن از این وجه قانونی، در تدوین برنامه ها و آئین نامه های مختلف بخش های صنعتی، تجاری، گردشگری، کشاورزی، سرمایه گذاری و معدنی از سوی دستگاه های دولتی ضروری است، زیرا که تعامل دستگاه های دولتی و اتاق های بازرگانی می تواند جهش های اقتصادی وسیعی را به بار آورد.

سید مصطفی موسوی در بخشی دیگر از صحبت های خویش اعلام کرد: طرح های مدون و توجیهی به صورت پیشنهاد قابل اجرا و کارآمد به منظور بازگشت رونق تجاری و اقتصادی به خرمشهر قهرمان از سوی اتاق خرمشهر و تدوین شده که در این نشست برخی از آن جهت پیگیری روند اجرائی آن به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه شد.

وی افزود: طرح های افزایش تخفیف سود بازرگانی بندر خرمشهر به ۳۵ درصد، تعیین گمرک خرمشهر به عنوان گمرک اختصاصی گروه های کالایی خاص و بهره بردن از کارت شهروندی برای واردات سالانه ساکنین منطقه آزاد اروند به سرزمین مادری با برهان و دلایل علمی و منطقی و روش اجرائی کارآ تنظیم و ارائه شد. همچنین در نظر است در جلسات بعدی برنامه مدون توسعه صادرات، طرح توجیهی احداث بازارچه مرزی، طرح کالای همراه مسافر و بهره از تخفیف گمرکی در ازای صادرات کالا تدوین و جهت پیگیری تا اجرا به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه گردد.

رئیس اتاق خرمشهر ضمن اعلام آمادگی جهت توسعه برنامه ها و همکاری های مشترک با سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: آمادگی تنظیم و امضای تفاهم نامه مشترک در زمینه برنامه های اقتصادی، بازاریابی، آموزشی، مسئولیت های اجتماعی و … با سازمان منطقه آزاد اروند را داشته و در حال ویرایش نهایی آن جهت ارائه به مدیران سازمان هستیم. همچنین تشکیل کمیته اقتصادی منطقه با ۶ کارگروه بندر و گمرک، سرمایه گذاری، شلمچه، شیلات و کشاورزی، شهرک های صنعتی و گردشگری را با تعامل مناسب سازمان منطقه آزاد اروند در دستور کار قرار داده ایم.

همچنین مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن اشاره به قدمت و جایگاه درخشان اتاق خرمشهر عنوان نمود: اتاق بازرگانی به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه و بازوان سازمان منطقه آزاد اروند، با بهره از تجربیات، نظرات کارشناسانه و تخصصی و تعامل و برنامه های مشترک با سازمان، می تواند توسعه بخش های مختلف اقتصاد را به بار آورد.

زارعی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند؛ رسالت حمایت از تولید، توسعه صادرات و تقویت بخش تجاری را به دوش میکشدو با حمایتی همه جانبه و هدفمند در خدمت تمامی فعالان اقتصادی در راه حصول به این اهداف خواهد بود.

ایشان به وجود دو اتاق بازرگانی در منطقه آزاد اروند به عنوان ظرفیت و فرصت مناسب توسعه یاد کرد و گفت: با وجود آمار بالاتر منطقه آزاد اروند در بخشی از شاخص های اقتصادی نسبت به دیگر مناطق آزاد کشور، اعتقاد و باور داریم با توجه به ظرفیت های متنوع و کم نظیر منطقه، توان و ظرفیت رشدی فراتر از وضعیت فعلی را داریم که با تدوین نقشه راهی مناسب و همکاری های هدفمند ، حداکثر بهره برداری از شرایط ممکن را به کار گیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان نمود: تعامل بیشتر، شناسای مشکلات، پیگیری سازماندهی شده و رفع معضلات را در بر خواهد داشت که اطمینان داریم در دوره دهم و با مجموعه جدید اتاق خرمشهر و همچنین دور جدید مدیریت در سازمان منطقه آزاد اروند؛ توسعه تعامل میان این دو بخش اقتصادی در حجم وسیع صورت گرفته و فصلی جدید در تاریخ اقتصادی منطقه به بار خواهد آمد.

زارعی در پایان ضمن اعلام برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در نیمه دوم سال جاری ابراز امیدواری کرد با بهره از توان اتاق های بازرگانی، بهره برداری مناسبی از این رویداد به وجود آید.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ