استان خوزستان با در اختیار داشتن منابع عظیم نفت و گاز و استقرار تعداد فراوانی از پالایشگاه ها و شرکت های پتروشیمی کشور، به عنوان هاب انرژی ایران شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ مدیر مرکز ثقل و توسعه نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند به همراه معاونین خود با حضور در ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر؛ نشستی را با رئیس و اعضای هیئت رئیسه این اتاق برگزار کردند.

رئیس اتاق خرمشهر در این راستا بیان نمود: استان خوزستان با در اختیار داشتن منابع عظیم نفت و گاز و استقرار تعداد فراوانی از پالایشگاه ها و شرکت های پتروشیمی کشور، به عنوان هاب انرژی ایران شناخته می شود. منطقه آزاد اروند نیز به واسطه قرار گرفتن قدیمی ترین پالایشگاه نفتی کشور و مناطق متعدد نفتی و پتروشیمی در آن، از این قاعده مستثنی نبوده و به واسطه امتیازات و تسهیلات قانونی آن می تواند ظرفیت فراوان تری در زمینه توسعه فعالیت های اقتصادی در حوزه انرژی را ایفا نماید.

سید مصطفی موسوی افزود: از این رو ضمن دعوت از آقای تمیمیان، مدیریت مرکز ثقل و توسعه نفت، گاز و پتروشیمی سازمان منطقه آزاد اروند و با هدف تقویت جایگاه اروند، به عنوان پایلوت انرژی کشور؛ راه های بهبود فعالیت های اقتصادی در حوزه های مختلف انرژی در استان خوزستان بررسی شد که با اجماع نظر طرفین فعالیت های مشترک و تنظیم و انعقاد تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه سرمایه گذاری و فعالیت های حوزه های مختلف انرژی در دستور کار قرار گرفت.

ایشان در بخشی دیگر از صحبت های خویش عنوان کرد: تفعیل هر چه بیشتر کمیسیون انرژی اتاق و ارتباط آن با انجمن های مادر نفت، گاز و پتروشیمی کشور و منطقه، امری مهم در ارائه نظرات تخصصی و کارشناسی فعالان اقتصادی حوزه های انرژی به مدیران دستگاه هاو ذینفعان خواهد بود که بی شک در دوره دهم این مهم به صورت وسیع اجرا خواهد شد.

موسوی به فعالیت های اتاق در جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و افزود: چند هولدینگ سرمایه گذاری از کشور چین را جهت فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی منطقه آزاد اروند ترغیب نموده ایم که خوشبختانه بخشی از فعالیت های ایشان نیز آغاز شده است. این تحرک و جذب سرمایه ها بی شک و با جذب سرمایه گذاران کشورهای دیگر به طور فعال و اثرگذار ادامه خواهد داشت.

وی در بخش پایانی صحبت های خویش به اهمیت بخش آموزش اشاره کرد و گفت: شرکت های نفتی منطقه می توانند با عنوان بازوان قدرتمند در فعالیت های آموزشی و پژوهشی اتاق فعالیت کنند تا ضمن نهادینه کردن امر دانش در کاربردهای تجاری من جمله بازاریابی که حلقه مفقوده ی منطقه در توسعه اقتصادی است، بهبود نسبی شاخص های کسب و کار را به وجود آوریم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ