دبیر کل اتاق بازرگانی خرمشهر بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف اتاق خرمشهر؛ بازگشت رونق تجاری به بندر خرمشهر و پویایی و فعال سازی ظرفیت های ممکن این بندر است.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، کامران مالکیان افزود: در این راستا اقدامات ارزشمندی از سوی اتاق انجام شده که پیگیری عملیاتی شدن پیشنهاد اتاق خرمشهر در زمینه ی افزایش سود تخفیفات سود بازرگانی در بندر خرمشهر به ۳۵ درصد، یکی از مهم ترین موارد بوده است. خوشبختانه این امر پس از اخذ موافقت دولت در حال بررسی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است که امیدواریم با تخصیص این امتیاز و شمول آن به کالاهای متعدد، کمی از رونق تجاری بندر خرمشهر بازگردد.

ایشان همچنین گفت: یکی از معضلات تجاری در بندر خرمشهر، عذم صدور مانیفست دریائی برای شناورهای حامل بار از عراق به بنادر خرمشهر و آبادان است. اتاق خرمشهر با پیگیری این امر و با کمک دستگاه دیپلماسی کشور در حال بررسی راهکارهای رفع این معضل است که نتایج مثبتی نیز تا کنون به دست آمده است.

دبیر کل اتاق خرمشهر در بخش دیگری از صحبت های خویش به اهمیت صادرات خرمای استان خوزستان اشاره کرد و بیان کرد: ظرف دو سال اخیرپیگیر صادرات خرمای استان خوزستان از طریق گمرکات این استان به ویژه بندر خرمشهر بوده ایم. بیش از ۹۰ درصد از خرمای صادراتی استان خوزستان از استان های دیگر صادر می شود که این امر زیبنده خوزستان نیست. جهت رفع این معضل با خطوط کشتیرانی رایزنی انجام شده و موافقت یک سرمایه گذار جهت راه اندازی این خط اخذ شده؛ اما با توجه به این که بخشی از این خط دریائی در آب های دریائی کشور است لازم است یارانه سوختی به شناورهای حمل بار در مسیر داخلی نیز تخصیص داده شود که قول های مساعدی از سوی مسئولین استان جهت این امر نیز دریافت شده است.

مالکیان همچنین افزود: با با پیگیری اتاق خرمشهر و همکاری و مساعدت دو نفر از اعضای این اتاق ، به زودی واردات خودروها از بندر خرمشهر از سر گرفته خواهد شد که این امر قطعا تحرک و پویائی ویژه ای به بندر خرمشهر خواهد داد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ