در سالیان اخیر در مرز شلمچه از گردشگران عراقی وجهی به عنوان بیمه اخذ میگردید، در حالی که خدمات قابل توجه و در خور ذکری به این اتباع ارائه نمیشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اعلام مطلب فوق بیان نمود: در اقتصاد روز جهان جذب گردشگر و درآمدزائی از طریق آن به یکی از سه صنعت مهم جهان تبدیل شده است. در برخی از کشورهای جهان سوم، تقویت شاخص های اقتصاد از طریق توسعه صنعت گردشگری به سرعت در حال روی دادن است که این امر سبب جهش در این کشورها در حال توسعه شده است.

هانی فیصلی افزود: در سالیان اخیر و پیش از همه گیری کرونا، با لغو ضرورت اخذ ویزا در منطقه آزاد اروند برای اتباع خارجی، حجم قابل توجهی از گردشگران عراقی به این منطقه و از طریق آن به دیگر نقاط کشور وارد شده و ارزآوری مناسبی نیز از این طریق صورت گرفت. اما متاسفانه در مبادی ورودی مرز شلمچه وجهی بابت بیمه به صورت اجباری از گردشگرات عراقی اخذ میگردید که این روند سبب معضلاتی در جذب گردشگران شد.

ایشان ادامه داد: با پیگیری آقای فاضل شنیور، عضو هیئت نمایدگان و نماینده اتاق خرمشهر در کنسولگری ج ا ایران در بصره؛این امر به صورت جدی پیگیری شد، ناینذه اتاق خرمشهر تاکید داشت که از آنجائیکه خدمات قابل ذکری در ازای این وجوه بیمه به اتباع خارجی ارائه نمیشد، نارضایتی مقامات و شهروندان عراقی را در پی داشته که بنا بر اخبار غیر رسمی برخی از مقامات دولت عراق در نظر داشتند که وجوهی به صورت ارزی (دلار) از گردشگران و زائران ایرانی اخذ گردد.

وی افزود: با رایزنی عضو هیئت نمایندگان اتاق خرمشهر و همکاری معاون دادستان شهرستان خرمشهر، دستور توقف رون اخذ وجوه بیمه اجباری از گردشگران عراقی در شلمچه صادر شد تا ضمن تقویت قابلیت ها و ظرفیت های جذب گردشگران عراقی، از خروج ارز از کشور به عنوان وجوه بیمه جلوگیری گردد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ