معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در نشست با هیئت رئیسه اتاق خرمشهر بیان نمود: تمام توان و تلاش خویش را در جهت رفع معضلات اقتصادی خوزستان به کار خواهیم بست.

رضا فتوحی بیان کرد: همواره باید از نگاه و توجه احساسی به مشکلات اقتصادی پرهیز کرد و با برنامه ریزی بلند مدت و کارشناسی، تداوم و توسعه روابط و فعالیت های اقتصادی را تضمین کرد، که متاسفانه این خلا هم اکنون در شاکله ی اقتصادی استان خوزستان احساس میشود.

ایشان ضمن اشاره به لازمه ی اجتناب از توسعه سازمان های دولتی عنوان نمود: در همه جای دنیا بخش خصوصی راهنما و محرک موتور اقتصادی است، قدرت بخشی به بخش خصوصی عامل توسعه اقتصادی خواهد بود، امری که در کشور به شکل مناسبی انجام نشده، که بخشی از این امر بر حاکمیت دولتی بر فعالیت های اقتصادی و عدم آزادسازی فعالیت بخش خصوصی در حوزه های اقتصاد، و بخش دیگری از آن به عدم فعالیت دستگاه های بخش خصوصی به شکل توسعه محور در ایجاد ارتباطات و پایگاه های قوی اقتصادی در کشورهای هدف است، زیرا که این امر دیپلماسی اقتصادی کشورمان را با کشورهای مورد تعامل به شدت قدرتمندتر خواهد ساخت.

فتوحی در بخش دیگری از صحبت های خویش ضمن اشاره بر قابلیت ها و توانائی های کم نظیر استان خوزستان در زمینه های مختلف اقتصادی بیان نمود: علیرغم وجود و فعالیت صنایع بنیادی و مهم کشور از یک سو و همچنین وجود ظرفیت های کشاورزی و تجاری متعدد در استان خوزستان از سوی دیگر؛ همچنان از ظرفیت های مولد و درآمدزای خوزستان بهره برداری مناسب صورت نگرفته است.

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد: ظرفیت عظیم رودخانه اروند و کارون در خرمشهر، قابلیت تبدیل این منطقه را به پایلوت صنعت آبی و گردشگری  دریائی و جذب سرمایه های متعدد در زمینه ی توسعه شاخه های متعدد اقتصادی را دارد.

ایشان در پایان ضمن اشاره به اهمیت مرز شلمچه در توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق بیان نمود: مدیریت واحد و متمرکز مرز شلمچه را با برنامه ای سنجیده و مطالعه شده در دستور کار خویش قرار خواهیم داد. از سوی دیگر نیز تلاش خواهیم کرد با همکاری اتاق های بازرگانی، تقاهم نامه ی مناسبی با استانداری بصره در بهبود روابط اقتصادی و تجاری فی مابین دو استان به امضا برسانیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ