نشست تخصصی انجمن خرمای استان خوزستان با حضور هیئت رئیسه ی این انجمن و مدیران و روسای برخی مراکز علمی و سازمان های مرتبط استان در اتاق خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، رئیس انجمن خرمای استان خوزستان در تبیین این نشست عنوان نمود: نشست تخصصی کاربرد علم و فناوری در صنعت خرما با حضور اساتید برخی از دانشگاه های منطقه و به منظور بررسی علمی و تدوین راهکارهای کاربردی و نوین جهت برون رفت صنعت خرمای استان خوزستان از وضعیت فعلی و رشد فزاینده و هر چه بیشتر تولید و صادرات این محصول استراتژی برگزار گردید.

ماجد مطوریان پور افزود: این انجمن در فعالیت سه ماهه خویش سعی در ایجاد راهکارهای عملی و بهبود وضعیت صنعت خرما در استان خوزستان داشته، مبنای عملکرد و تفکر ما، اثر گذاری مثبت در صنعت و تجارت خرمای استان است . بهره بردن از نیروهای کارآمد و اثر بخشی مناسب تعهد اعضا در تداوم فعالیت خویش در هیئت مدیره انجمن خرمای خوزستان است.

وی با بیان راه اندازی کمیته علم و فناوری این انجمن و تداوم فعالیت های آن در آینده اعلام کرد: در نظر داریم تا دو کمیته ی تخصصی با عناوین فرآوری محصولات خرمایی و توسعه صادرات خرما نیز راه اندازی و با حضور کارشناسان مجرب و توانگر، راهکارهای مناسبی در بهبود شرایط این دو حوزه ی مهم و تاثیر گذار را عملیاتی نماید.

رئیس انجمن خرمای استان خوزستان اذعان کرد: تداوم حیات صنعت خرما در استان خوزستان، با توسعه بازارهای صادراتی ممکن خواهد بود. لازمه ی این کار انجام کار علمی و بازاریابی اصولی و تعیین پیش نیاز و ملزومات بازارهای صادراتی جهت حضور قدرتمند و پیوسته در این بازارهاست.

مطوریان در پایان ابراز کرد: تلاش ما این است تا با به کار بستن ایده های مناسب و نوین از سوی تمامی فعالان و فرهیختگان این عرصه، گام های مهمی در بهبود وضعیت موجود برداریم. لذا همواره درهای کمیته های انجمن خرمای استان خوزستان به روی کارشناسان، کاوشگران و ایده پردازان باز خواهد بود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ