صبح امروز نائب رئیس اتاق خرمشهر در دیداری با نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی؛ مهم ترین چالش های پیش روی جذب سرمایه گذار در توسعه فضای شهری و بهبود امکانات زیر ساختی را عنوان نمود.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ سید مصطفی موسوی در این نشست عنوان کرد: ابتدائی ترین مشکل در فعالیت های تشکل های شهرستان خرمشهر خلأ قانونی نحوه فعالیت های اتحادیه ها و انجمن ها در مناطق آزاد است. طبق ماده ۵ قانون بهبود محیط کسب و کار فعالیت تشکل ها زیر نظر وزارت کار و اتاق های بازرگانی است، در حالی که به دلیل خلأ موجود در قوانین مناطق آزاد کشور، عملاَ این قانون در خرمشهر اجرا نمیگردد.

وی ادامه داد: تمامی واحدهای اقتصادی و تشکل های فعال در منطقه، پروانه ها و مجوزهای فعالیت خویش را از سازمان منطقه آزاد اروند اخذ میکنند اما به دلیل عدم شفافیت در قوانین مجبور به فعالیت زیر نظر اتحادیه هاو انجمن های استانی هستند که این خود نواقصی در اجرای قوانین مناطق آزاد و جذب سرمایه گذار ایجاد میکند.

نائب رئیس اتاق خرمشهر ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب سرمایه گذاری در خرمشهر عنوان نمود: بهبود وضعیت خرمشهر نیاز به همفکری، تعامل و هم افزائی دستگاه های مختلف دارد. در جذب سرمایه گذار نیز در وهله اول نیاز به هماهنگی و همکاری شهرداری است. در این راستا لازم است که نحوه ی جذب سرمایه گذار و روند اجرائی ان توسط شهرداری مشخص گردد، همچنین فراهم کردن زیرساختها، تسهیل قوانین، اختصاص تخفیفات مختلف در مراحل گوناگون ساخت پروژه ها و کاهش بروکراسی اداری نیز از دیگر ضروریات این امر است.

انجام کارهای زیربنائی به شکلی صحیح، نیاز به هدایت درست امور از رأس هرم است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: هدایت درست، منطقی و علمی امور از سوی رأس هرم اجرائی، پیش نیاز انجام صحیح و کامل امور زیربنائی است. نام خرمشهر بسیار بزرگ است. و در شأن این شهر نیست که درگیر کوچک ترین امور زیربنائی و زیرساختی باشد. اصلاح نواقص مختلف شهر نیازمند هدایت اصولی و صحیح امور از سوی مسئول مربوطه را دارد که در برخی از امور سال های اخیر این شهرستان شاهد این امر نبوده ایم.

سید لفته احمد نژاد افزود: در حال حاضر شاهد کم ترین امکانات و زیرساخت های خدماتی و رفاهی برای شهروندان خرمشهری هستیم. این در حالی است که در ۲۰ سال گذشته و علیرغم نواقص متعدد و دوران بازسازی شهر، این گونه امکانات به مراتب بیش از امروز بوده است.

ایشان تصریح نمود: به کارگیری مدیران سطح متوسط از دیگر نقاط کشور کمکی به این شهرستان نمیکند، بهتر است مدیران سطح عالی کشور و مجرب در شهرهای کلان را به کار گیریم در غیر این صورت اعتماد به مدیران بومی و کارآمد خرمشهری، بسیار مثمرثمرتر از بکارگیری مدیران غیربومی و سطح متوسط خواهد بود.

احمدنژاد در پایان بر رفع مشکل بهینه سازی نیروی انسانی دستگاه های دخیل در امور شهری اشاره نمود و گفت: بکارگیری درست از نیروهای متخصص و کارشناس در کنار ساماندهی نیوی انسانی کمک مهمی در هدایت سرمایه و منابع درامدی به سوی پروژه های شهرسازی خواهد نمود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ