جلسه ی هماهنگی و تسهیل امور تجاری مرز شلمچه با حضور استاندر خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویزه خرمشهر، نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر و جمعی دیگر از مدیران کل سازمان های دولتی استان و روسا و فرماندهان دستگاه های اجرائی و نظامی شهرستان خرمشهر در محل فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در رابطه با این نشست بیان نمود: عدم استقرار گارد گمرک در باراندازهای های تجاری شلمچه از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود که با تاکید استاندار محترم استان، مقرر شد ۱۰ نفر جهت تامین نیروی لازم گارد گمرک شلمچه توسط سازمان منطقه آزاد اروند تامین و تا زمان استخدام قطعی نیروهای مورد نیاز گارد گمرک در شلمچه در اختیار مدیریت کل گمرک استان قرار گیرد تا از این طریق علاوه بر تامین امنیت باراندازهای تجاری، کار بازرسی کالاهای تجاری به صورت تخصصی و با سرعت و روش بهتری صورت پذیرد.

سید مصطفی موسوی همچنین با اشاره به عدم بهره برداری دستگاه های ایکس ری مرز تجاری شلمچه گفت: عدم جانمائی مناسب و نبود مسیر موصلاتی از جنب دستگاه های ایکس ری شلمچه سبب عدم بهره برداری از این دستگاه های کاربردی و سرعت بخش به امور تجاری شده است. که با تاکید استاندار در این نشست مقرر شد هزینه و پیمانکار لازم جهت استقرار مناسب دستگاه ایکس ری و آسفالت ۱۰۰ متر مسیر لازم جهت عبور خودروهای حمل بار توسط سازمان منطقه آزاد اروند تامین گردد.

ایشان عدم وجود مدیریت واحد در مرز تجاری شلمچه، عدم امکان خروج خودروهای ترانزیتی از این مرز و نبود سامانه یمرتبط با تخلیه و بارگیری در شلمچه را از مهم ترین مشکلات صادرات از این مرز برشمرد و افزود: ایجاد پنجره واحد تجاری در شلمچه، لغو بخشنامه ممنوعیت صادرات مشتقات نفتی، ایجاد زیر ساخت رویه صادرات زعفران و گیاهان دارویی، ایجاد پایانه صادراتی صنایع دستی و ایجاد بارانداز اختصاصی میوه و تره بار با ساخت سایت سردخانه ای نیز از موثر ترین موارد ایجاد رونق تجاری در این گذرگاه مهم کشور خواهد بود.

موسوی در پایان اشاره کرد: با پیگیری نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و جدیت مشاهده شده در استاندار محترم خوزستان، امیدواری فراوانی جهت رفع سریع موانع صادراتی در مرز شلمچه میان فعالان اقتصادی بوجود آمد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ