بر اساس بخشنامه مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه، واردات کالاهای اساسی توسط شرکتهای تعاونی مرزنشینان خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تأیید منشأ ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می‌باشد.

پیرو بخشنامه ۱۵۴۵۷۹۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۷ و در اجرای تبصره ذیل ماده ۴ قانون مقررات صادرات و واردات، به‌پیوست نامه شماره ۶۰/۲۷۶۰۷ مورخ ۱۴۰۰/۱/۱۸ دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌همراه تصویب‌نامه شماره ۱۵۵۲۶۹/ت۵۹۵۹۷ مورخ ۹۹/۱۲/۲۶ هیئت محترم وزیران در خصوص واردات کالاهای اساسی، ضروری و میوه توسط شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله‌وران از طریق بازارچه‌های آن استان جهت آگاهی و اقدام لازم ارسال می‌گردد.

یک ـ ترخیص کالاهای مذکور منوط به اخذ کلیه مجوزهای قانونی و مقرراتی بوده و حسب مورد صرفاً از ارائه گواهی جی‌ام‌پی (GMP) برای عرضه در شبکه توزیع کشور معاف می‌باشد.

دو ـ واردات از محل مصوبه یادشده خارج از سهمیه ارزی نامبردگان و با ارائه ثبت آماری معتبر و تأیید منشأ ارز آن از سوی بانک مرکزی میسر می‌باشد.

سه ـ ارز حاصل از صادرات این رویه از محل صادرات سال‌های ۹۷ الی ۹۹ بوده و واگذاری ارز حاصل از صادرات پیله‌وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشینان به سایر پیله‌وران و شرکت‌های تعاونی مرزنشین مجاز می‌باشد.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل سایر مقررات و در اجرای تصویب‌نامه مذکور اقدامات قانونی لازم معمول و نسبت به حسن اجرای این بخشنامه تمهیدات مقتضی را اعمال نمایند. ضمناً این بخشنامه مربوط به فعالیت‌های اجرایی گمرکات مستقر در بازارچه‌های مرزی کشور بوده و برای سایر گمرکات محترم صرفاً جهت اطلاع‌رسانی و نظارت کافی ابلاغ شده است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ