نشست دوجانبه رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر و شهردار این شهرستان، با هدف بررسی راه های توسعه همکاری و گسترش سرمایه گذاری در حوزه های عمران و گردشگری، در محل ساختمان اتاق خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ یکی از ابزار توسعه زیرساخت های شهری، بهبود مسیر ورود سرمایه گذاران و جذب فعالان بخش خصوصی در گسترش و رشد سطح عمران است. از این رو رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با دعوت از شهردار این شهرستان، ضمن بررسی راه های توسعه همکاری، بر ایجاد بستر لازم جهت ورود سرمایه گذاران تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست بیان نمود: محدود نمودن دامنه ی دید، سطح انتظارات را پایین می آورد. انحصار نگاه به شهرداری تنها در حیطه پاکیزگی شهر، نگاهی کوته نظرانه است. این گونه نگاه ها علاوه بر کاهش انتظارات، شهرداری را از رسالت های اصلی خویش باز میدارد.

فیصلی ضمن اشاره به توسعه عمران به عنوان یکی از اصلی ترین وظایف شهرداری ها بیان نمود: توسعه عمران ، در زمینه های مختلف، باعث ارتقای جایگاه شهر می شود. آماده هستیم تا با همکاری با اتاق های بازرگانی کلان شهرهای کشور، ضمن رایزنی با شهرداری های این شهرستان ها، پل ارتباطی مناسبی را جهت انتقال تجربیات و دانش متخصصین امر و جذب طرح های عمرانی و سرمایه ای مناسب و کارآمد برقرار کنیم.

ایشان ادامه داد: در صورت فراهم شدن بستر لازم، از جمله آماده سازی فضای شهری، زیر ساخت مناسب و امنیت سرمایه گذاری، آمادگی داریم تا سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در پیشبرد و اجرای طرح های عمرانی جذب نمائیم.

وی ضمن تاکید بر نیاز خرمشهر به اقدام ملموس و موثر در بهبود فضای شهری و عمرانی، بیان نمود: خرمشهر؛ سرشار از نخبه هاست،باید ساز و کار اصولی و صحیح جهت بکارگیری این گونه نیروهای کارامد و زیده را ایجاد کرد. بهره بردن از خلاقیت، نبوغ و تخصص این گونه افراد در کنار مطالعه دقیق و نیاز سنجی درست، میتواند سرعت توسعه عمران شهری را تا حد فراوانی افزایش دهد.

رئیس اتاق خرمشهر در پایان ضمن اشاره به چنددستگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند بیان نمود: برای دستیابی به پیشرفت و حصول توسعه و عمران شهری لازم است که از چندپارچگی حکومیتی بگذریم. الزام مدیران دستگاه های مختلف منطقه، به همدلی و همصدایی، جهت حصول توسعه، ضروری است.

خرمشهر، نیاز به تحول دارد

شهردار خرمشهر نیز در این نشست ضمن تاکید بر نیاز خرمشهر به تحول ، بیان نمود: می توان با برنامه ریزی مناسب ، طی دو سال مشکلات زیرساختی شهر را رفع کرد. البته لازمه ی این امر حکمفرما شدن همدلی، همراهی و همکاری میان مدیران دستگاه ها است.

علوانی تصریح کرد: از سوی دیگر نیز وجود بانک اطلاعاتی جهت برآورد سرانه عمرانی و پیش نیاز های تامین آن، میتواند کمک شایانی به برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه ایجاد نماید که متاسفانه در خرمشهر به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی ، با کمبود این اطلاعات مواجه هستیم.

ایشان افزود: مطالعه دقیق و کسب اطلاعات کافی، می تواند پای مشارکت مردم را به توسعه شهر و همکاری با شهرداری و دیگر سازمان های تاثیرگذار باز کند.

وی در پایان ضمن اشاره به عدم مدیریت صحیح هزینه ها در دوره های پیشین، بیان نمود: عدم وجود کنترل و نظارت لازم بر چگونگی هزینه ها و اولویت بندی آنها، بخش بسیار مهمی از منابع مالی را تحت تاثیر خویش قرار داده که در اولین قدم سعی در اصلاح ساختار این موارد داشته ایم و اقدام هایی نظیر ایجاد واحد کنترل پروژه و حذف پیمانکارهای هزینه بر را در دستور کار خویش قرار دادیم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ