پیرو بخشنامه صادره از دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت؛ مصوبات مربوط به تدوین شرایط و جزییات تایید درخواست های ثبت سفارش فاقد سابقه اعلام گردید.

براساس این بخشنامه شرایط جدید شامل مورا دذیل است:

۱- به منظور رفع مشکل بازرگانانی که فاقد سابقه واردات هستند، هنگام درخواست ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت، تعهد فروش در سامانه (تاسقف ۵۰۰ هزار دلار) از بازرگانان دریافت و هنگام تایید سازمان استانی مربوط در سامانه یکپارچه مجوزها نمایش داده می شود.

۲- به منظور رفع مشکلات و مفاسد مرتبط با شرط قرارداد با واحد تولیدی و تعهد عرضه در شبکه برای کالاهای خاص، هنگام درخواست ثبت سفارش در سامنه جامع تجارت، گزینه تعهد ثبت فروش در سامانه (کالاهای خاص) از بازرگانان دریافت و هنگام تایید سازمان استانی مربوط در سامانه یکپارچه مجوزها نمایش داده می شود.

۳- بازرگان موظف است فروش حداقل ۴۰ درصد ارزشی کالاهایی که از محل ثبت سفارش های مذکور انجام میدهد را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ترخیص کالا از گمرک، در بخش داخلی سامانه جامع تجارت (طرح افق) ثبت و به تایید خریدار برساند.

۴- بازرگان موظف است برای ثبت سفارش های مذکور ، تعهد نامه رسمی مبنی بر رعایت کامل ضوابط ارائه نماید.

۵- پس از گذشت دو ماه از ثبت سفارش های مذکور، تایید ثبت سفارش های بعدی با استفاده از تسهیلات فوق ، منوط به رعایت بند سوم و متناسب با فروش ثبت شده در سامانه بوده و به صورت سیستمی کنترل خواهد شد.

جزییات بیشتر در رابطه با تفکیک حالت ها و سیستمی سازی ثبت سفارش ها به صورت فنی و تخصصی در فایل زیر آمده است:

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ