مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهراز صادرات مجدد کالاهای صادراتی که به دلیل پیشگیری از ویروس کرونااجازه ورود به به بنادر کویت را دریافت نکرده بودند با تغییر در شیوه بسته بندی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی  در خصوص توقف شناورهای پر صادراتی برگشتی از بنادر کویت  در اسکله های بندر خرمشهر تصریح کرد: پس از شیوع کرونا وممانعت کشور کویت از ورود شناورها به بنادر این کشور ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر در لنگرگاه کویت در انتظار پهلوگیری در اسکله های آن کشور بودند موفق به ورود و انجام تخلیه نشدند و بعد از چند روز به بندر خرمشهر برگشتند و از اسفند ماه سال گذشته تاکنون همچنان زیر بار درانتظار بازگشایی بنادر کویت در   اسکله های بندر خرمشهر مستقر بودند.

وی اظهار داشت: در پی موافقت بنادر کشور کویت با ورود شناورهای حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالاها مجددا تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته بندی و استافینگ  و یا کیسه گری در قالب کیسه جامبودر ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهربه کشور کویت بارگیری شد .

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهردر ادامه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰۰Teu کانتینر توسط ۳فروند شناور به مقصد کویت بارگیری ودر بنادر آن کشور تخلیه شده اند و سایر کالاها در حال بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان در کانتینر هستند.
اسعدی در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته بندی  و صادرات کالاها افزود: انجام تغییر شیوه بسته بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها،کاهش هزینه های خروج از اسکله ها و درنهایت منجر به کاهش ریسکهای ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر شد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ