اتاق بازرگانی خرمشهر امروز میزبان هیئت تجاری از کشور مالزی بود

به گزارش روابط عمومی و بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر ؛ هیئت عالیرتبه ای از کشور مالزی به ریاست رییس اتاق بازرگانی کوالالامپور امروز از خرمشهر بازدید به عمل آوردند.
بر اساس این گزارش این هییت در ابتدای سفر خود به خرمشهر از بندر و امکانات تجاری خرمشهر بازدید به عمل آورده و پس از آن با حضور در اتاق بازرگانی خرمشهر، نشست مشترکی را با مسئولین این اتاق برگزار نمودند.
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست ضمن اشاره به توجه و علاقه همیشگی سرمایه گذاران خارجی به خوزستان به دلیل ثروت های خدادادی و منابع طبیعی بیان کرد: خرمشهر به واسطه شرایط ویژه جغرافیایی و منابع خاص از دیرباز بیش از سایر مناطق استان مورد توجه سرمایه گذاران بوده است.
هانی فیصلی افزود: وجود خرمشهر در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند شرایط مناسب تری را نسبت به سابق به این شهرستان بخشیده است. قرار گرفتن خرمشهر در کنار دو رودخانه مهم و استراتژی اروند و کارون، وجود راه های ارتباطی و ترانزیتی چهارگانه در این منطقه و بهره مندی از تسهیلات و معافیت های ویژه منطقه آزاد در کنار سایر استعدادهای خاص و ویژه زیرساختی و طبیعی این منطقه ظرفیت ها و شرایط ویژه ای را جهت جذب سرمایه گذار ایجاد نموده است.
رییس پارلمان بخش خصوصی خرمشهر در ادامه ضمن اعلام امیدواری جهت افزایش دعوت از هیات های تجاری متعدد جهت ورود به این منطقه و برگزاری نمایشگاه های اختصاصی با هدف رونق اقتصادی منطقه عنوان نمود: دعوت از هیات های تجاری به جهت دیدار از منطقه نه تنها به هدف توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری بلکه به منظور زدودن چهره غلط و نادرست ترسیم شده از ایران توسط استکبارهای جهانی نیز می باشد.
فیصلی در انتها ابراز امیدواری کرد: با گسترش روابط اتاق های بازرگانی خرمشهر و کوالالامپور افقی جدید در ارتباطات تجاری این دو شهر بوجود آوریم.
در ادامه این نشست رییس اتاق بازرگانی کوالالامپور بعد ار معرفی این اتاق و دامنه وسیع فعالیت های تجاری آن بیان کرد: پس از بازدید اخیر وزیر صنعت مالزی از ایران امیدواری فراوانی جهت گسترش سطح معاملات تجاری با ایران بوجود آمده است.
آقای مجدالدين در ادامه گفت : در مراودات خارجی نیاز به انجام تمهیدات مناسب توسط دولت ها جهت گسترش تعاملات وجود دارد که امیدواریم با توجه به علاقه دو طرف به گسترش سطح همکاری ها این تمهیدات به سرعت صورت پذیرد.
این مقام مسئول گفت: استقبال، پذیرش و انگیزه اتاق بازرگانی خرمشهر را تا کنون در هیچ منطقه ای مشاهده ای نکرده پو امیدوارم که اتاق خرمشهر با پذیرش دعوت اتاق کوالالامپور و سفر به این کشور سرفصل جدیدی در روابط را ایجاد و آغازی برای کارهای مشترک ایجاد نماید.
در ادامه این نشست سایر اعضا همراه این هیئت در سخنانی از علاقه خود به سرمایه گذاری در خرمشهر و آبادان پرده برداشته و مواردی چون راه اندازی ده کارخانه در منطقه، ایجاد خط تولید محصولات الکترونیک از جمله تلفن همراه، احداث خط تولید و بسته بندی خرما و فرآورده های آن مطرح نمودند.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ