◾مثل همیشه آماده برگزاری سمینار آموزشی میشدیم. به ظاهر همه چیز مانند دفعات قبل بود. جمعیت آرام آرام به سالن همایش می آمدند. همه چیز مهیا بود برای برگزاری یک دوره آموزشی برای متقاضیان.
سمینار کمی دیر شروع شد. پچ پچ آرام برخی را میشنیدم. “چرا شروع نمیکنند”.
مضطرب شدم . رفتم و آرام به اتاقی که استاد سمینار در آن نشسته بود سرک کشیدم. با وسواس مطالب مربوط به سمینار را برای ارائه کردن آماده کرد. کمی خیالم راحت شد. پیش خودم گفتم خب یک سمینار آموزشی است دیگر. چند دقیقه تاخیر در همه جا روال است. به سالن برگشتم. هنوز برخی پچ پچ میکردند. در همان حین استاد وارد سالن همایش شد. گفتم خب باز هم یک سمینار دیگه شروع شد. همه چیز مثل همیشه بود. اما نه تا وقتی که استاد به روی سن رفت!!!

از دور نگاه میکردم . فردی پر از انرژی و شوق با حضار سخن گفت. در همان کلمات نخست همه را به وجد آورد. پیش خود گفتم : نه این یک سمینار معمولی نیست.
جاذبه ی صحبت هایش همه را محو خود کرده بود. خیلی دوستانه و عامیانه صحبت میکرد. اما دقت که میکردم هر کلمه ای سرشار از نکته آموزشی بود. فهمیدم در عین سادگی؛ حرف های بزرگی میشنوم. دوست داشتم تک تک صحبت هایش را تا آخر گوش کنم. محو حرف هایش شدم. به جمعیت نگاهی کردم همه با جدیت گوش میدادند. در عین توجه به استاد، لبخندی بر لبانشان مینشست. گویی همه رضایت داشتند و مشتاق بودند تا بیشتر بشنوند.
انگار همه ی ما را میشناخت. تیکه کلامش این بود” من هر چه بخوام رو به دست میارم” . انگار رسیدن به آرزو برایش مرز نداشت. پرس و جو کردم تا بیشتر بشناسمش. او همه موفقیت ها رو درو کرده بود. ولی باز از فتح قله های دیگری صحبت میکرد. از امید . اما نه یک بار از بیم گفت. شاید تنها باری که در میان صحبت هایش از ترس گفت پرواز با هواپیما بود.

آن روز فکرش را هم نمیکردیم استاد، دکتر عبدالرضا کردی ، مدرس سمینار خلاقیت و کارآفرینی اتاق خرمشهر تنها دو روز پس از دوره آموزشی با بیمی که از او یاد کرده بود قله دنا را هم فتح کند.

⬛روحش شاد و یادش گرامی⬛

⬛ دکتر عبدالرضا کردی، متولد سال ۱۳۴۲ در شهرستان بروجرد و مدیر هسته فناور راه مبین، دارای دکترای روانشناسی دانشگاه کورلینز آمریکا از مسافران هواپیمای سقوط کرده امروز ۲۹ بهمن ماه در یاسوج بوده است.

وی مدرک کارشناسی روانشناسی بالینی را از دانشگاه شیراز، کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی از دانشگاه آزاد تهران واحد مرکزی و دکترای روانشناسی را از دانشگاه کورلینز آمریکا کسب کرده بود.

از جمله مسئولیت‌های وی می‌توان از ریاست مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در مالزی، عضویت در بنیاد آموزش خلاق آمریکا، عضویت در انجمن خلاقیت و نوآوری مالزی، نائب رئیس جامعه هنری ایران و مالزی، عضویت انجمن خلاقیت و نوآوری مالزی، مشاور کار آفرینی رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی کشور، عضویت در مرکز کارآفرینی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت مرکز توسعه خلاقیت جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران، مدیریت مرکز توسعه خلاقیت هنری پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، ریاست اولین فرهنگسرای خانواده کشور، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران، عضویت در هیئت علمی طرح ملی آموزش خانواده کشور، معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران، ریاست کمیسیون کشوری سبک زندگی اسلامی با رویکرد تمدن نوین اسلامی و مدیریت فصلنامه بین‌المللی مطالعات خانواده نام برد.

وی همکاری خوبی با مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی داشت که از جمله آن می‌توان به تولید یک فیلم آموزشی درجهت آسیب شناسی بازی نهنگ آبی، تولید یک آپ موبایل سنجش خلاقیت، طراحی و پیش تولید یک بسته آموزشی قصه های قرآنی ـ ایرانی جهت کودکان و نوجوانان، تولید کتاب «مراحل تحقیق علمی» به عنوان یک راهنمای فعالیت های پژوهشی، مطالعاتی هسته فناور راه مبین، طراحی اولین جشنواره اسباب بازی‌های خلاق با رویکرد ایرانی – اسلامی برای مدیریت فرهنگی هنری منطقه پنج سازمان فرهنگی شهرداری تهران و همچنین را‌ه‌اندازی کارگاه‌های قصه گویی خلاق اشاره کرد که متاسفانه نتوانستند این کارگاه‌ها را ادامه دهند.

مرحوم دکتر کردی تألیف بیش از ۵۰ عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد که می‌توان به مواردی همچون؛ روش پرورش خلاقیت، سلامت معنوی و مدیریت زندگی، خلاقیت در آموزش ابتدایی، فرآیند انسان سازی در تعلیم و تربیت، مبانی نواندیشی، نوآوری و خلاقیت، خلاقیت کلامی یا هوش لفظی – زبانی، راهنمای پودمان آموزشی به عنوان یک رویکرد خلاق، معنویت پژوهی، مبانی نواندیشی، نوآوری و خلاقیت هنری، خانواده خلاقیت، تربیت خلاق، در خلوت دل، بازی، خانواده و پرورش خلاقیت و راه خلاقیت اشاره کرد.
درگذشت این فرهیخته دانشمند را به خانواده ایشان و هموطنان گرامی تسلیت میگوییم.

 

دکتر عبدالرضا کردی – اتاق بازرگانی خرمشهر

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ