نشست هیئت تجاری اتاق خرمشهر با مسئولین بانک صحار عمان

 

در سومین روز از سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به کشور عمان ، نشست مشترکی با حضور رؤسا و اعضای هیئت تجاری دو اتاق بازرگانی خرمشهر و آبادان و مسئولین بانک صحار در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر بانک صحار یکی از مهم ترین بانک های کشور عمان می باشد که ۵۱ درصد از سهام آن به بخش خصوصی اختصاص یافته و تأسیس این بانک به ۱۱ سال قبل بازمیگردد که روز به روز میزان سرمایه و انباشت سرمایه مالی آن در حال افزایش است.

رییس اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اشاره به سرعت پیشرفت سرمایه در این بانک افزود: سرمایه در گردش این بانک طی ۱۱ سال گذشته ۲۲ درصد و با مقایسه نقطه به نقطه نسبت به سال قبل ۴۷ درصد رشد را شاهد بوده است.

فیصلی افزود: این بانک جز معدود بانک هایی بوده که در زمان تحریم ، آمادگی خود را جهت همکاری با بانک ها و فعالان اقتصادی ایرانی اعلام نموده بود و با توجه به ضو بودن این بانک در کنوانسیون های بین المللی اهمیت ارتباط جهانی این بانک به وضوح قابل تشخیص می باشد.

وی بیان نمود: تمامی ایرانی هایی که اقدام به سرمایه گذاری و تأسیس شرکت در کشور عمان نموده اند توسط این بانک صاحب حساب خواهند شد، فارغ از این که این شرکت در سرزمین مادری عمان یا مناطق آزاد تاسیس شده باشد.

همچنين نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در تبیین مطالب عنوان شده در این نشست عنوان کرد : با تفاهم نامه موجود بین سه بانک ایرانی و بانک صحار و افتتاح حساب در این بانک ها میتوان به صورت Lc و به شکلی که با تأیید مدارک پول مستقیما به طرف های قرادادی ایرانی در هر جای جهان واریز میگردد.

سید مصطفی موسوی ضمن اشاره به سود وام های اخذ شده در این بانک به میزان ۵ الی ۷ درصد نسبت به ریسک کار، افزود: شرکت های عمان نسبت به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر و همچنین نسبت به سهام پروژه از این وام ها بهره مند میگردند، اما شرکت های ایرانی صرفا جهت سرمایه گذاری در کشور عمان میتوانند از این تسهیلات بهره ببرند. همچنین سود سپرده ها تنها ۳ درصد است.
ایشان در پایان بیان نمود بانک صحار در حال حاضر دارای شعبه ای مرکزی در تهران می باشد.

دیدار با مدیران منطقه آزاد دقم

همچنین در ادامه این سفر، هیئت تجاری اتاق های بازرگانی خرمشهر و آبادان که با همراهی برخی از مقامات سازمان منطقه آزاد اروند به عمان سفر کرده اند به مرکز تجاری منطقه آزاد دقم در مسقط رفته و با مسئولین این نهاد دیدار کردند.

بر اساس این گزارش در این نشست رییس و مسئول بازاریابی منطقه آزاد دقم با اعضای هیات تجاری اتاق خرمشهر دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس طرح و برنامه ریزی صورت گرفته، منطقه آزاد دقم یکی از وسیع ترین مناطق آزاد جهان و بزرگترین منطقه آزاد خاورمیانه خواهد بود. طول این منطقه حدودا ۷۰ کیلومتر و عرض آن ۵۰ کیلومتر تعیین شده است.

اسکله های متعددی با کاربری نظامی، نفتی، تجاری و توریستی در این منطقه تعبیه شده است.

این منطقه محدوده ای استراتژی در اقیانوس هند و دریای عمان به شمار میرود که با هدف متصل نمودن منطقه به آفریقای شرقی ، هند، بنگلادش و استرالیا تاسیس می شود.

به صورت تقریبی ۹۵ شرکت ایرانی در این منطقه ثبت نام نموده اند که تنها مشکل این شرکت ها واگذاری زمین های طرح ها و پروژه ها به صورت استیجاری و عدم واگذاری مالکیت این زمین ها می باشد.

مبلغ اجاره این زمین ها بسیار مناسب تخصیص داده شده، به شکلی که سالیانه ۱ ریال عمان معادل ۱۱ هزار تومان برای هر متر اجاره بها دریافت می گردد .

دقم در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بدلیل اشراف به اقیانوس هند شرایط ویژه ای برای بازرگانان بزرگ خواهد داشت.

سایت های گردشگری، پتروشیمی و .. در این منطقه تعبیه شده است.

فاصله منطقه دقم با مسقط ۶۰۰ کیلومتر بوده و در منطقه ای استوایی با آب و هوای گرم معتدل واقع شده است.

در نشست مسئولین منطقه آزاد دقم با اتاق بازرگانی خرمشهر مسائلی چون گردشگری، تجارت و نحوه سرمایه گذاری مورد سؤال قرار گرفت که توضیحات لازم از سوی مسئولین محلی داده شد و با در اختیار دادن بروشورها و مطالب مرتبط سعی در ترغیب بازرگانان به سرمایه گذاری در این منطقه به عمل آمد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ