صبح امروز هیئت تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر با استقبال مدیر منطقه آزاد صحار وارد این منطقه مهم اقتصادی کشور عمان شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر، در ابتدای سفر خانم همت پور، مسئول بازاریابی منطقه آزاد صحار ضمن تبیین بخش های مهم اقتصادی ، صنعتی و تجاری منطقه آزاد صحار بر روی نقشه و ماکت، ویژگی ها و مزیت های این منطقه را به اعضای هیئت تجاری اتاق خرمشهر معرفی نمود.

نائب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اعلام این خبر افزود: در ابتدای سفر به صحار ، هیئت با استقبال آقای جمال عزیز ، مدیر عامل منطقه آزاد وارد این شهر شد.

سید مصطفی موسوی کفت: بندر تجاری صحار به عنوان دومین شهر بزرگ عمان به شمار رفته و منطقه آزاد آن ، منطقه ای وسیع بوده که صنایع مهم و کلیدی چون فرآوری فولاد، مس ، آلومینیوم، کانتینرسازی و پتروشیمی در آن مشغول به فعالیت می باشند.

موسوی افزود: این بندر تجاری به صورت مساوی با اشتراک روتردام هلند تاسیس شده و کلیه تجهیزات و نیروی کار به شکل برابر از سوی دو طرف تامین میگردد.

ایشان افزود: سرمایه گذاری در این منطقه آزاد بوده ولی زمین مورد سرمایه تنها به صورت استیجاری واگذار شده و به مالکیت سرمایه گذار در نمیآید. اجاره این املاک به شکلی است که معادل ۲۰۰ میلیون تومان به صورت سپرده در حساب سرمایه گذار قرار میگیرد و با مبلغی معادل ۵۰ میلیون تومان میتوان سرمایه گذاری لازم را انجام داد.

نائب رییس اتاق خرمشهر افزود: با بازدید از منطقه آزاد صحار و محدوده تجاری آن شاهد بودیم که تعداد زیادی از شرکت های ایرانی مشغول دپوی خودرو می باشند. به دلیل نزدیکی صحار به دبی و مسقط و همچنین واقع شدن این بندر در شمالی ترین نقطه عمان و در تنگه هرمز ، این بندر محوری مواصلاتی و ترانزیتی مهمی برای هند، پاکستان، آفربقا و اقیانوسیه به شمار میرود و اهمیت این منطقه را دو چندان کرده است.
از این رو و با مذاکرات وپیگیری های صورت گرفته در نظر است که خط کشتیرانی ویژه بندر خرمشهر به بندر صحار جهت دپوی کالاهای بازرگانان ایرانی راه اندازی شود.

وی در پایان سفر به بندر صحار را مثبت ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد این نشست دروازه های توسعه تجاری بندرهای خرمشهر و صحار را به روی بازرگانان این دو بندر مهم بگشاید.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ