رییس اتاق بازرگانی خرمشهر با انتشار پیامی سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

🖋 در این پیام آمده است:

دوباره سوم خردادی دیگر فرارسید؛ دوباره مرور خاطراتی از رشادت ها، ایثار و مقاومت غیرتمندانی که با چنگ و دندان، با خون و جان از حریم وطن دفاع کردند.

سوم خرداد را با نام خرمشهر میشناسند؛ نامی پر غرور، نامی به قامت نام ۶۰۰۰ شهید آزاد سازی این شهر، نامی به پهنای غرور، غیرت و همت شیرزنان و شیرمردانی که ۴۵ روز بدون سلاح و پشتیبانی و در مقابل ارتشی مجهز و تا بن دندان مسلح، مقاومت را معنا کردند.

خرمشهر پیش از جنگ و به واسطه ی زیبایی، تمدن، ثروت و تجارت؛ ایران بود
در جنگ و به دلیل مقاومت، ایثار، غرور، وطن پرستی، غیرت و پیروزی ایران ماند
پس از جنگ هم نمادی از عزت و نمادی از تمام ایران شد

اما گویی خاطر برخی، خاطره های خرمشهر عزیز را به یاد نمی آورد که این گونه این شهر را مظلوم، غریب و تنها، زخمی جنگ و گلوله رها کرده اند.

خرمشهر نیاز به رونق ندارد؛ تنها نیازمند بازگشت به آبادی پیش از ویرانی جنگ است، همتی سترگ و مدیریتی بزرگ برای این کار لازم است.

بگذاریم همه ببینند که ما میتوانیم نماد مقاومت خویش را نمادی از آبادی کنیم. زخم های جنگ بر تن و روح خرمشهری ها به یادگار مانده، ضروری است با آبادی خرمشهر آنها را کم رنگ کنیم.

اکنون در آستانه ی انتخابات مهم سال ۱۴۰۰، چشم امید ملت به مدیران آینده خواهد بود که با نگرشی درست و اساسی، علاوه بر توسعه فراگیر اقتصادی کشور؛ خرمشهر؛ شهر دوم تمامی ایرانیان را به نمادی از آبادی و زیبائی بازگردانند، تا همه بدانند آبادی خرمشهر، پایتخت مقاومت ایران، امکان پذیر است.

امروز و همزمان با سوم خرداد؛ جا دارد تا بار دیگر به پاس همت ، مردانگی و رشادت شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس، یاد آنها را زنگه نداشته و با قدردانی از ایثار این بلندهمتان، سالروز پر افتخار آزادسازی خرمشهر قهرمان را گرامی داریم.

هانی فیصلی
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ