مدیر کل شیلات استان خوزستان با حضور در اتاق بازرگانی خرمشهر با نائب رئیس و خزانه دار این اتاق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ در این نشست مهم ترین مسائل و موارد مربوط به صنعت آبزی پروری و صادرات آن ها از سوی اعضای هیئت رئیسه اتاق خرمشهر مطرح گردید و ایجاد راهکار در راستای رفع این معضلات درخواست شد.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در این نشست ضمن اشاره به مشکلات فعالان اقتصادی آبزی پروری در خرمشهر بیان کرد: همت و تلاش در راستای رفع این معضلات منجر به افزایش سطح تولید این محصولات و توسعه امکان صادرات آن ها خواهد شد.

ماجد مطوریان پور تاکید کرد: در این راستا نیاز است کارگروهی متشکل از سازمان شیلات، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت ، گمرک و اتاق بازرگانی خرمشهر تشکیل و با برگزاری نشست های منظم معضلات موجود را به صورت موردی و مستمر بررسی وراهکارهای رفع آن را بررسی و اجرائی نمایند.

خزانه دار اتاق خرمشهر نیز ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت مردم بیان نمود: مشکلات و معضلات موجود در فاز یک، دو و طرح توسعه مجتمع آبزی پروران شهید احمدیان باید به صورت تخصصی بررسی و رفع گردد تا از این طریق کمکی به جهش تولید آبزیان با مشارکت بخش خصوصی به عنوان نماینده مردم در این حوزه حاصل شود.

طاهر سلیمانی گفت: پیشنهاد می شود جهت رفع برخی از موانع و مشکلات موجود میان فازهای محتلف مجتمع شهید احمدیان، مدیریت واحدی با احراز شرایط لازم تعیین گردد تا از این طریق ضمن احصاء مستمر معضلات و رفع آنها پل ارتباطی مناسبی نیز با مراجع ذیربط حاصل شود.

ایشان تاکید کرد: با توجه به تولید ماهیان گرمابی جهت صادرات، ارزآوری و تامین امنیت غذائی داخل کشور و همچنین زمینه این فعالیت در ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از سوی واحدهای تولیدی، نگاه ویژه و حمایتی با تعیین مدیریت یکپارچه ضروری به نظر می آید.

سلیمانی همچنین به ضرورت توسعه رقابت محصولات آبزی پروری ایران با کشورهای دیگر جهت تصاحب بازارهای بین المللی اشاره کرد و افزود: لازم است به جهت تصاحب بازارهای وسیع تر و افزایش صادرات ، گونه های جدیدی از آبزی پروران با مطالعه لازم و طبق نیاز و تقاضای بازارهای موجود آزمایش و به مرحله تولید برسند.

خزانه دار اتاق خرمشهر در پایان گفت: طبق وظیفه ذاتی اتاق های بازرگانی؛ اتاق خرمشهر نیز آمادگی دارد در راستای حفظ بازار موجود و توسعه بازارهای هدف با بهره از بازاریابی جدید خدمات خود را در اختیار انبوه تولید داخلی کشور به ویژه استان خوزستان قرار دهد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ