به منظور همراهی شهروندان در جلوگیری از شیوه ویروس کووید ۱۹ و با هدف حمایت از تلاش های فداکارانه کادر درمانی مراکز مبارزه با کرونا در منطقه، اتاق خرمشهر با همکاری و مساعدت دستگاه های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی اقداماتی را در جهت پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا و کاهش تاثیرات اقتصادی آن در جامعه انجام داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ هانی فیصلی در تشریح این خبر بیان نمود: در راستای حمایت از فعالیت های سربازان سلامت و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سه شهرستان خرمشهر، آبادان و شادگان؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با حمایت اتاق های ایران و تهران و جمعی از فعالان اقتصادی منطقه، تجهیزات پزشکی و حفاظتی را در حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر به بیمارستان های مراقبتی بیماران کووید ۱۹ در این سه شهرستان اهدا نمود.
وی افزود: به جهت پاسداشت تلاش های شبانه روزی و بی نظیر کادر پزشکی منطقه در مبارزه با بیماری کرونا، بر آن شدیم تا با تهیه اقلام پزشکی و تجهیزات بهداشتی لازم، قدمی هر چند کوچک به منظور حمایت و حفظ سلامت سربازان سلامت برداریم.
رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد: در همین راستا و با حمایت اتاق های ایران و تهران و همچنین مشارکت اعضای هیئت نمایندگان و جمعی دیگر از فعالان اقتصادی منطقه، با تخصیص مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال بیش از ۵۴۰۰ قلم کالای پزشکی مورد نیاز بیمارستان های خرمشهر، آبادان و شادگان خریداری شد.
ایشان بیان نمود: ۵ دستگاه ونتیلاتور ( تنفسی مصنوعی) قابل حمل، ۴۰۰ عدد گان ضد ویروس و ایزوله جراحی و ICU، همچنین ۱۷۴۰ دست گان . لباس ضد ویروسی اورژانسی، ۳۷۶۰ عدد ماسک پزشکی و ۴۰۰ لیتر محلول ضد عفونی از اقلام اهدائی اتاق به بیمارستان های منطقه بود.
فیصلی همچنین در تشریح دیگر اقدامات اتاق خرمشهر بیان نمود: ضد عفونی ساختمانها، دفاتر تجاری ، معابر و اماکن دیگر واقع در سایت تجاری شلمچه نیز از دیگر اقدامات اتاق در پیشگیری از شیوع کرونا بود که با همکاری شرکت های لجستیکی مستقر در این مرز در چند دوره به صورت مکرر صورت گرفت.
وی بیان نمود: ضد عفونی و گندزدائی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان خرمشهر در چند روز متوالی، ضدعفونی و گندزدائی آمبولانس ها و خودروهای اورژانس و حمل بیمار در خرمشهر، ضد عفونی و گندزدائی برخی از مناطق حاشیه نشین شهرستان و مساجد و اماکن مذهبی، تهیه ۴۰۰۰ لیتر مایع ضد عفونی و پخش آن میان شهروندان، شرکت های لجستیکی، ناوگان حمل و نقل شهری و ادارات، تهیه وسایل بهداشت فردی و سلامت جهت جلوگیری از انتشار ویروس و پخش آن میان کارکنان، تهیه وسایل بهداشت فردی (ماسک ، دستکش و …) و الزام ارباب رجوع به استفاده از آنها از درب ورودی، نصب افشانه های ژل ضدعفونی در بخش های مختلف اتاق، ایجاد فضای لازم جهت انجام خدمات الکترونیکی و دور کاری کارکنان جهت کاهش مراجعات حضوری، پخش مکرر و مداوم پیام های هشداردهنده و آموزشی در رابطه با بیماری کرونا در رسانه های اجتماعی اتاق، کاهش روزهای خدمت رسانی اتاق و همچنین شیفت بندی حضور کارکنان از دیگر اقدامات اتاق خرمشهر در جهت مبارزه با ویروس کووید ۱۹ بود.
رئیس اتاق خرمشهر در پایان ابراز داشت: امیدواریم تا با حمایت مسئولان و همراهی شهروندان گرامی و با رعایت نکات بهداشتی ، با توقف روند شیوع ویروس کووید ۱۹، گامی در حمایت از کادر سلامت منطقه برداریم.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ