مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اعلام خبر فوق ابراز نمود: بر اساس مصوبه ۹۹/۰۱/۰۹ هیات وزیران بر اساس اصلاحات مندرجات ذیل فصل۲۰ کتاب مقررات صادرات و واردات، واردات هر کیلو گرم کمپوت آناناس تحت ردیف تعرفه ۲۰۰۸۲۰۹۰ منوط به صادرات سه کیلوگرم انواع میوه شد.

ایشان افزود: این تصمیم به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته و در راستای حمایت از توسعه صادرات میوه‌جات کشورمان، که در برخی از آنها دارای رتبه‌های جهانی هستیم، اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: طی سال ۹۸ صادرات انواع میوه و تره‌بار با بیش از ۴/۵ میلیون تن به ارزش بیش از ۱/۸ میلیارد دلار به بازارهای هدف توسط صادرکنندگان انجام شده که نشاندهندۀ ظرفیت‌های مناسب کشورمان در تولید و صادرات انواع میوه و تره‌بار است.

این مقام مسئول ضمن اعلام این که انواع میوه و تره‌بار تولیدی و صادراتی کشور از اقبال بسیار خوبی در بازارهای مختلف برخوردار است، بیان داشت: در صورت پشتیبانی بیشتر دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای تجهیز زیرساخت‌ها و تامین خدمات تجاری در این حوزه، به ویژه ایجاد زیرساخت‌های مکانیزۀ نگهداری و پردازش در مناطق تولید و تجهیز و تقویت ناوگان حمل یخچالی، قابلیت افزایش صادرات، بیش از عملکردهای سال گذشته، وجود دارد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ