اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر همپای سازمان های پیش قدم در مبارزه با ویروس کرونا، اقداماتی را در قالب پویش نفس و با مشارکت فعالان اقتصادی و شرکت های بخش خصوصی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ سید مصطفی موسوی در تشریح این اقدامات بیان نمود: همزمان با شیوع بیماری کرونا و لزوم اقدام همه جانبه و فراگیر در کنترل ویروس کوئید ۱۹، اتاق بازرگانی خرمشهر با همکاری فعالان اقتصادی نسبت به گندزدایی و ضدعفونی برخی معابر، اماکن تجاری مرز شلمچه، مساجد و خودروهای ناوگان عمومی خرمشهر اقدام نمود.

نائیب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر ادامه داد : اتاق بازرگانی خرمشهر در چارچوب همفکری با فعالان اقتصادی به کمپین نفس پیوسته و با توجه به تردد زیاد در پایانه تجاری مرزشلمچه و همچنین نقاط پر تردد شهرستان خرمشهر، برای جلوگیری از شیوع ویروس کوئید۱۹ سه فعالیت را انجام می‌دهد.

ایشان افزود: مرز شلمچه با توجه به فعالیت های تجاری شاهد ورود رانندگان و کارکران متعددی است .با توجه به اینکه رانندگان در محل های متفاوتی استراحت کرده و از رستوران‌های مختلف غذا تهیه می کنند؛ در چارچوب فعالیت‌های اجتماعی خود به ضدعفونی ترمینال‌های لجستیک، مصالح ساختمانی، ساختمان های گمرک و سازمان منطقه آزاد، هنگ مرزی و خوابگاه سربازان پرداختیم تا علاوه بر گند زدائی سطوح موجود، نگاهی مثبت در عراقی‌ها برای ادامه روند تجارت ایجاد شود.

موسوی همچنین تصریح نمود: به دلیل تردد بالا در مرکز شهرها، شهرداری‌ها بیشتر توان خود را در آن نقاط گذاشته و کمتر در اماکن اطراف متمرکز می شوند. از سوی دیگر نیز خودروهای حمل و نقل عمومی می تواند یکی از موثرترین راه های شیوع بیماری باشد . از این رو به ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی در خرمشهر و روستاهای اطراف در چند روز مکرر پرداختیم. برخی ادارات و همچنین آمبولانس های حمل بیمار نیز از دیگر اهداف این پویش در خرمشهر بود.

نائب رئیس اتاق خرمشهر همچنین به لزوم گندزدائی در محله های سنتی اشاره کرد و بیان نمود: در برخی از محله‌های خرمشهر که معمولا سنتی هستند و رسوم‌های دینی از احترام بالایی برخوردار است؛ جلوگیری از برگزاری مراسم مذهبی بسیار دشوار خواهد بود. از این رو ضدعفونی حسینه ها و مساجد را آغاز کرده‌ایم که در صورت برگزاری مراسم با خطر کمتری همراه باشد.

وی در پایان بر تلاش و پیگیری همه دستگاه ها و آحاد مردم تا رفع کلی این بیماری تاکید نمود و افزود: امیدواریم شهروندان با رعایت الزامات و نکات بهداشتی و عدم خروج از منازل در موارد غیر ضروری علاوه بر یاری در کنترل شیوع بیماری کرونا، خود را نیز از این آسیب در امان نگه دارند.


آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ