اولین سمینار آموزشی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در سال ۹۸ با موضوع ” معرفی بازار و فرصت های سرمایه گذاری سوریه” و با تدریس جناب آقای سجادنژاد؛ رایزن سابق تجاری ایران در سوریه برگزار گردید.
بر اساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر در این دوره آموزشی که به بهانه اعزام هیات تجاری-بازاریابی اتاق خرمشهر به دمشق در شهریورماه سال جاری برگزار گردید، بیش از ۳۰ متقاضی شرکت نموده و با مسائل اقتصادی و نحوه فعالیت در بازار سوریه آشنا شدند.
مدرس این دوره در این باره توضیح داد: در این سمینار آموزشی نحوه ی تعامل با فعالان اقتصادی و شرایط حضور در بازار سوریه به صورت کلی و موردی به حاضرین ارائه گردید.
سید محمد حسین سجاد نژاد ادامه داد: برگزاری دو نمایشگاه مهم سوریه با عناوین : شصت و یکمین نمایشگاه بین المللی بازرگانی و نمایشگاه بازسازی سوریه که با شرکت بخش عظیمی از فعالان اقتصادی این کشور و همچنین برپائی پاویون اختصاصی ایران برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی از حضور و تصاحب بازار سوریه را در فراری فعالان اقتصادی نهاده است.

وی ضمن اشاره به نیاز مبرم بازارهای سوریه به کالاها و سرمایه های دیگر کشورها ابراز نمود: با توجه به برآورد تخریب صد در صدی ۶ استان از سوریه در دوران جنگ و تخریب بخش عظیم دیگری از بقیه استان های این کشور، فرصتی برای تامین نیازهای سوریه در دوران بازسازی در اختیار شرکت های پیمانکاری و سرمایه گذاری بوجود آورده که استفاده بهینه و هوشمندانه از این فرصت می تواند حضور دائمی و مستمر کالا و سرمایه های ایرانی در بازار سوریه را تضمین نماید.

ایشان ادامه داد: با توجه به موافقت نامه تجاری دولت های ایران و سوریه در سال ۹۰، ایرانیان با بهره از کف تعرفه ها (۴ درصد) می توانند به بازار سوریه وارد شوند.که این امر در کنار سایر تسهیلات متعدد دیگری که به ایرانیان اختصاص داده شده می تواند حضور شرکت های ایرانی در طرح های عمرانی سوریه را تسهیل نماید.

ایشان در پایان بهره بردن از فضای ترانزیتی سوریه را فرصت بی بدیل برای فعالان اقتصادی کشور نامید و گفت: امکان سرمایه گذاری و تولید مشترک برای صادرات مجدد به کشورهای عربی و مدیترانه از طریق خاک سوریه و با توجه به هزینه های حمل و نقل کمتر فراهم است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ