صبح روز گذشته نشست کمیته اقتصادی خرمشهر با حضور نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، نایب رییس و خزانه دار اتاق بازرگانی خرمشهر، جمعی دیگر از مدیران دستگاه های دولتی خرمشهر و برخی از فعالان اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ بررسی معضلات و مشکلات واحدهای آبزی پروری ، بازارهای عرضه ماهی و پایانه های صادراتی آبزیان در مرز از مهم ترین موارد مطرح شده در این نشست بود.

نائب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در تشریح این نشست بیان نمود: در سال رونق تولید، حمایت از واحدهای صنعتی و کشاورزی باید در اولویت برنامه های دستگاه های مسئول و پارلمان بخش خصوصی قرار گیرد، از این رو و در اولین گام از کمیته اقتصادی خرمشهر ، مشکلات و معضلات صنعت آبزی پروری خرمشهر با حضور مدیران مرتبط با این صنعت بررسی گردید.

سید مصطفی موسوی افزود: با توجه به تولید بیش از ۲۰ هزار تن ماهی گرمابی در سال، بازار و پایگاه های مناسبی جهت عرضه این محصولات در نظر گرفته نشده است. در خرمشهر نیز به عنوان یکی از قطب های صنعت آبزی پروری کشور با وجود تولید سهم قابل ملاحظه ای از محصولات پرورش ماهی ایران، بازار و زیر ساخت مناسبی جهت فروش و عرضه عمده ماهی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به ایجاد بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از طریق احداث بازار عرضه آبزیان گفت: تخصیص زمین مناسب و مشخص نمودن سرمایه گذاران جهت احداث این بازار یکی از موارد مطرح شده در نشست امروز بود که پیگیری و تصمیم گیری در این مورد مصوب شد که امید داریم با توجه به راهکارهای مطرح شده و همت مدیران خرمشهر، به زودی و در جلسات آتی کمیته های فرمانداری خرمشهر به نتیجه لازم برسد.

موسوی ادامه داد: با توجه به محرومیت منطقه و همچنین تاثیر سیل بر مزارع آبزی پروری منطقه، پیگیری اعطای مهلت لازم از سوی صندوق توسعه ملی و بانک های عامل جهت بازپرداخت بدهی و معوقات بانکی و همچنین بخشودگی جریمه های تولیدکنندگان آبزیان منطقه، از دیگر تصمیمات این نشست بود.

ایشان در پایان رفع نواقص و کمبود های سامانه برق مجتمع های پرورش ماهی، گسترش بهره برداری و افزایش تولید در فاز ۲ مجتمع شهید احمدیان و پیگیری ساماندهی و احداث پایانه صادرات آبزیان در شلمچه را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست برشمرد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ