رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با محوریت منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ هانی فیصلی ضمن اعلام این خبر افزود: منطقه آزاد اروند دارای ظرفیت ها و ویژگی های ویژه جهت توسعه زمینه های مختلف سرمایه گذاری می باشد.  وجود بستر مناسب توسعه صنعتی و سرمایه گذاری، راه های متنوع ترانزیتی و  حمل و نقل بین المللی، زیر ساخت لازم و متنوع توسعه تجاری و زمینه های گردشگری گوناگون از جمله مزیت های منطقه آزاد اروندبه شمار میرود، که تا کنون به شکل بهینه از آنها بهره برداری نشده است. از این رو بر آن شدیم که با توجه به همجواری با کشور عراق همایشی را به منظور معرفی ظرفیت های مختلف سرمایه گذاری منطقه و توسعه سطح و میزان صادرات به کشور عراق را برگزار نمائیم.

وی افزود: این همایش با همکاری استانداری خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند و بسیاری از دستگاه های حکومتی و بخش خصوصی برپا خواهد شد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی خرمشهر عنوان کرد: تبیین چشم انداز و فرصت های صادرات و سرمایه گذاری بازارهای هدف کشور عراق، معرفی اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در بخش های مختلف صنعتی، معدنی، ساختمان، انرژی، حمل و نقل گردشگری و …، ایجاد بستر مناسب جهت ارتباط مستمر فعالان اقتصادی ایران و عراق و معرفی شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری به دارندگان پروژه های سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند از اهداف اصلی این همایش خواهد بود .

این همایش با حضور فعالان اقتصادی کشور عراق و انجام کارگاه های آموزشی موازی و برپایی نمایشگاه مرتبط در مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ