همزمان با تصویب قانون بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ توسط مجلس و به موجب بند (ت) تبصره (۶) این قانون بودجه از امسال مناطق آزاد تجاری-صنعتی مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود. از این رو اتاق بازرگانی خرمشهر با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، دوره آموزشی آشنائی با قوانین و مقررات ارزش افزوده را برای فعالان اقتصادی این منطقه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ مرتضی جزایری اصل؛ نائب رئیس اتاق خرمشهر در توضیح این سمینار بیان نمود: با وجود این که معافیت های مالیاتی یکی از برجسته ترین امتیازات مناطق آزاد در جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری به شمار میرفت، اما متاسفانه از ابتدای سال جاری و با تصویب قانون بودجه کشور، این مناطق نیز تحت شمول پرداخت ارزش افزوده قرار گرفتند.

ایشان ادامه داد: در همین راستا و برای گسترش سطح آشنائی اعضای اتاق و فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند با قانون مالیات بر ارزش افزوده؛ دوره ای آموزشی با این موضوع و با تدریس کارشناسان برجسته سازمان امور مالیاتی در محل اتاق برگزار نمودیم تا از این طریق قدمی در جهت جلوگیری از جریمه فعالیت های اقتصادی منطقه و پرهیز از زیان های ناشی از ان برداشته باشیم.

جزایری بیان کرد: بی شک توسعه سطح دانائی و آموزه های تخصصی در امور اقتصادی، علاوه بر بهبود وضعیت علمی، می تواند فعالیت های اقتصادی را از بروز ضررهای احتمالی دور سازد. یکی از بروز ترین موارد مورد نیاز فعالان اقتصادی در مناطق آزاد آموزشی موارد قانونی ارزش افزوده بود که امیدوارم کلیه بازرگانان، صنعتگران، فعالام عرصه کشاورزی و اصناف دیگر با مدنظر قرار گرفتن الزامات قانونی، فعالیت های خویش را استمرار ببخشند.

نائب رئیس اتاق خرمشهر در پایان ضمن اشاره به موضع اتاق خرمشهر در قبال توسعه فراگیر و کاربردی موضوعات اقتصادی برای اعضا و فعالان اقتصادی بیان نمود: در اولین گام سال جدید دوره ی آموزشی “آشنائی با قوانین مالیات بر ارزش افزوده” با حضور بیش از ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی منطقه برگزار و پس از تدریس موارد و مراحل قانونی ؛ پاسخ لازم به پرسش های حاضرین ارائه گردید. امیدواریم این روند با تسهیل شرایط و کاهش همه گیری بیماری کرونا به صورت گسترده تر و با استقبال بیشتر فعالان اقتصادی ادامه یابد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ