در پی ابلاغیه سازمان توسعه تجارت مبنی بر تعیین عوارض صادراتی برای خرما در دو ماه ابتدائی سال آینده؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با ارسال نامه ای به سازمان ذیربط مراتب اعتراض خویش مبنی بر این تصمیم را اعلام نمود.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ هانی فیصلی در تشریخ این خبر بیان نمود: در یک سال اخیر این برای دومین بار است که عوارض مالیاتی بر صادرات خرما تعیین میگردد، که در هر دو مرحله اتاق خرمشهر در کنار برخی دیگر از اتاق های کشور و فعالان بخش خصوصی با ارسال نامه ای به این تصمیم اعتراض کردند.

رئیس اتاق خرمشهر توضیح داد: خرمای صادراتی خوزستان با نام کالایی “سایر” در بازارهای داخلی تقاضای فعال و قابل ملاحظه ای نداشته و عمدتا به منظور صادرات و ارزآوری کشت می شود. از این رو اعمال عوارض صادراتی برای این محصول نه تنها تاثیری بر تنظیم بازارداخلی نداشته که ضرر هنگفتی نیز به تولیدکنندگان و کشاورزان این محصول کشاورزی بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: از سوی دیگر نیز اعمال عوارض صادراتی بر این محصول کشاورزی، امکان حضور در بازارهای هدف و رقابت با رقبای فعال را صلب نموده و در شرایط سخت تحریم، بازارهای موجود خارجی را از چنگ کشاورزان ایرانی خواهد ربود.

فیصلی در پایان تاکید نمود: اتخاذ این تصمیمات که بدون اخذ نظرات کارشناسی بخش خصوصی اعمال میگردد، تنها سبب اختلال در فعالیت های کشاورزی و صادراتی خرما میگردد.

متن نامه اتاق خرمشهر را می توانید در عکس ذیل مشاهده فرمائید:

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ