سومین نشست کمیته اقتصادی خرمشهر در سال ۹۶ با موضوع اعطای تسهیلات به صنایع دریائی استان خوزستان در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر این نشست با حضور نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر، مدیر صندوق توسعه صنایع دریائی خوزستان، مدیر صندوق توسعه کار آفرینی امید در استان خوزستان و جمعی دیگر از روسا و مسئولین ارگان ها و ادارات خرمشهر برگزار شد.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست ضمن اعلام اعظای تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال و با نرخ بهره ۴ درصد به متقاضیان در زمینه فعالیت در صنایع دریائی بیان کرد: این تسهیلات کم بهره در ۷ شاخه و زمینه ی “خرید تجهیزات صیادی، کشتی های خدماتی، پایگاه های ساخت و تعمیر کشتی های دریائی، تعمیر کشتی ها جهت پایداری منابع موجود، حمایت از مشاغل ایجاد شده فنآورانه و دانش بنیان، ایجاد مراکز خدمات دریائی و خوداشتغالی در صنایع دریائی” اختصاص یافته است.

سید مصطفی موسوی افزود: بهره ۴ درصدی این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال تعیین شده و برای مبالغ بیشتر از این سقف تسهیلاتی با بهره ۱۲ درصد اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان ضمن تقدیر از وفاق شکل گرفته توسط مسئولین و ادارات شهرستان خرمشهر در راه رونق اقتصادی این شهرستان اعلام کرد: آرزومندیم تا پروژه ها و کارهای اقتصادی هدفگذاری شده در اسرع وقت به نتیجه برسد که از این کارها می توان به احداث اسکله های تخلیه و بارگیری کالاهای ملوانی در حاشیه رودخانه کارون و بلوار ساحلی خرمشهر می باشد.

 

بیشتر دلگیری و رنج موجود در خرمشهر به کارهای کارشناسی نشده گذشته برمیگردد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست کمیته اقتصادی ضمن اشاره به کمبودها و نقص موجود در شهرستان خرمشهر بیان نمود: بیشتر دلگیریها ، رنج و دردهای موجود در خرمشهر به کارهای گذشته برمیگردد که یکی از این دردها و نواقص پل های شهرستان خرمشهر می باشد. در صدد هستیم پیگیری لازم جهت متحرک کردن این پل ها را انجام دهیم. کارون در حوزه و محدوده شهر با وجود این پل ها به مرگ و رکود کشانده خواهد شد.

سامری در بخش دیگری از صحیت های خود با اشاره به پیگیری های انجام گرفته در ایجاد شهرک صنایع دریائی خرمشهر افزود: از چند ماه پیش پیگیر احداث این شهرک بودیم، زمین مورد نظر جهت احداث این شهرک مالکیت شخصی داشته که لازمه انجام آن ورود بخش خصوصی جهت خرید این املاک و احداث شهرک صنایع دریائی می باشد.

ایشان در پایان این نشست بیان کرد: ایجاد اشتغال داخلی از اهداق این جلسه بوده که با اعطای تسهیلات کم نظیر و قابل توجه می توان با تقویت صنایع دریائی اقدام مناسب جهت سیر به سوی بیانات مقام معظم رهبری و تحقق تولید و اشتغال را عملی ساخت.

 

ملک نیا: تسهیلات ویژه و ممتاز برای صنایع دریایی با کمترین بهره ممکن اختصاص داده شده

مدیر صندوق توسعه دریایی خوزستان بیان کرد:تسهیلات ویژه و ممتاز براسی صنایع دریایی با کمترین بهره ممکن اختصاص داده شده که این امر می تواند رونق این صنعت را تسریع و مشکلات موجود را رفع نماید.
ملک نیا افزود: اعطای این تسهیلات شرایط و ویژگی های خاصی را باید در نظر گرفت که از جمله آنها عدم اختصاص وام به دو شغله ها است. هدف اصلی اعطای این تسهیلات به صورت صحیح به فعالان و کارآفرینان صنایع دریائی است به گونه ای که با هدف گذاری صحیح و اولویت بندی مناسب تسهیلات به دارندگان اصلی شرایط آن اعطا گردد.

وی در ادامه بیان کرد: متقاضیان این تسهیلات می توانند با مراجعه به ادارات صنعت معدن و شهرستان شهرستان های خرمشهر، آبادان و شادگان و تکمیل فرم های مربوطه و با در نظر گرفتن شرایط لازم از جمله تهیه وثیقه لازم و همچنین عدم داشتن بدهی و معوقه های بانکی؛ نسبت به اخذ وام اقدام نمایند.

مدیر صندوق توسعه صنایع دریائی خوزستان افزود: در حال حاضر خرید بیشتر تجهیزات، ملزومات، قطعات و خدمات صنایع دریائی در خارج از استان انجام می شود که می توان با توجه به شرایط این وام و با دریافت خدمات در این استان به سمتی رفت که کلیه مراحل و تامین قطعات در استان صورت گیرد.

ایشان در پایان با تبیین شرایط اخذ وام گفت: هر وام به یک تقاضا چه از شخص حقیقی چه حقوقی اعطا می گردد. پروسه اخذ وام بستگی به پیگیری متقاضی دارد و در صورت انجام درست مراحل و تامین مدارک در کمتر از یک ماه تعلق خواهد گرفت. در ۶ ماه نخست پس از وام نیز شرایط عدم دریافت اقساط برای بازدهی بیشتر صنایع اختصاص داده شده است.

 

امرائی : آمادگی لازم جهت اعطای تسهیلا به کلیه فعالان صنایع دریائی را داریم.

 

رئیس صندوق توسعه کارآفرینی امید استان خوزستان با اعلام آمادگی جهت اعطای وام به کلیه فعالان دارنده ی شرایط لازم در عرصه صنایع دریائی اعلام کرد: صندوق توسعه کار آفرینی امید با عقد تفاهم نامه با صندوق توسعه صنایع دریائی می تواند تا سقف ۲ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره را به متقاضیان اعطا نماید.

امرائی افزود: این تسهیلات به افراد دو شغله تعلق نخواهد گرفت. راه تشخیص دو شغله ها بوسیله بیمه کارفرمائی صورت خواهد گرفت. بیمه های خویش فرما و افرادی که حداقل ۴۵ روز بیمه کارفرکائی نشده اند شامل افراد دو شغله نخواهند شد.

وی در رابطه با اعطای تسهیلات جهت خرید زمین شهرک دریائی گفت: اعطای تسهیلات صندوق با هدف حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی صورت میگیرد و جهت قراردادن این مورد در این شاخه نیاز به رایزنی و پیگیری لازم وجود دارد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ