سمینار آموزشی آشنایی با قانون مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده و نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی در اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش #روابط_عمومی_و_بین_الملل_اتاق_بازرگانی_خرمشهر این سمینار که با تدریس جناب آقایان خواجه عطاری و نصیریان، معاونین امور مالیاتی و ارزش افزوده استان خوزستان همراه بود، با هدف تفهیم و روشن سازی قوانین مالیاتی و اظهار ارزش افزوده ، بخشنامه های جدید سازمان امور مالیاتی، نحوه تکمیل اظهارنامه های مالیاتی و تعیین ضرورت اسناد و دفاتر مالی برگزار گردید.

بر اساس این گزارش نائب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به استقبال مناسب و جالب توجه فعالان اقتصادی خرمشهر از این سمینار اعلام کرد: بیشتر مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی خرمشهر مربوط به صادرات می باشد که این امر ناشی عدم آگاهی صادرکنندگان از قوانین و بخشنامه های مالیاتی می باشد.
سید مصطفی موسوی افزود: از سال گذشته بخشنامه جدیدی مبنی بر ارسال دفاتر مالی علاوه بر اظهارنامه مالیاتی جهت بهره مندی از امتیازات و معافیت های مالیاتی برای صادرکنندگان وضع شده که متاسفانه این امر به صورت مقتضی به صادرکنندگان صورت نگرفته و این امر باعث ایراد ضرر و زیان به بازرگانان شده است.
ایشان گفت: علاوه بر آن ؛ ماهیت این بخشنامه به دلیل سنتی بودن کار بازرگانی با کشور عراق ،عمده تجار فعال در شلمچه را دچار مشکل ساخته که امیدواریم با تمهیدات و امتیازات خاص سازمان امور مالیاتی این مشکل بازرگانان رفع گردد.

 

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ