با دعوت رسمی اتاق بازرگانی خرمشهر، رییس و اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی ایران طی سه روز از جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری منطقه بازدید و موانع و مشکلات این صنعت را از نزدیک مشاهده نمودند.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر در این سفر که به منظور آشنایی بیشتر این کمیسیون از ظرفیت های بالقوه و بکر گردشگری خرمشهر و همچنین بسترسازی جهت ایجاد زیرساختها و فضای مناسب در جذب گردشگر و تقویت توریسم منطقه صورت پذیرفت؛ جاذبه های فرهنگی، طبیعی، تاریخی و اقتصادی منطقه معرفی و مورد مشاهده و بررسی قرار گرفت.
در پایان این سفر نیز نشستی تخصصی با حضور رییس و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خرمشهر ، برخی مسئولین اجرایی و سرمایه گذاران در حضور اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران برگزار و راهکارهای توسعه صنعت گردشگری منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تلاش برای توسعه گردشگری، شکوفایی فعالیت های اقتصادی منطقه را در پی خواهد داشت
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد جهان به عنوان صنعتی زود بازده و سود آور بیان نمود: توجه و تلاش در توسعه و گسترش صنعت گردشگری، شکوفایی فعالیت های اقتصادی و تقویت جایگاه معیشتی و عمرانی را در می خواهد داشت.
هانی فیصلی افزود : با توجه به ظرفیت های متعدد جذب توریسم در خرمشهر از جمله وجود رودخانه های اروند و کارون، جاذبه های بوم گردی و روستاهای زیبا ، همجواری با کشور عراق و زمینه های آیینی و فرهنگی شهروندان ؛ قابلیت تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری کشور وجود دارد که متاسفانه تا کنون از این امتیاز بهره مناسبی صورت نگرفته است.
ایشان ضمن اشاره به لزوم توجه به گردشگری ورزشی و گردشگری سلامت گفت: همجواری با کشورهای عراق و حوزه خلیج فارس امکان بهره برداری مناسب از این شاخه های گردشگری را در منطقه فراهم تر از سیار نقاط کرده است.
فیصلی ضمن اعلام آمادگی کامل اتاق بازرگانی خرمشهر از کمیسیون گردشگری و برنامه های آن در جهت رونق و توسعه صنعت گردشگری منطقه بیان کرد: تدوین برنامه های مدون ،بر پایه علم و روش های نوین جهت جذب گردشگر و تقویت توریسم منطقه توسط کارشناسان کمیسیون گردشگری اتاق خرمشهر به صورت مداوم و با ارتباط با سازمان های مختلفی چون میراث فرهنگی انجام شده و در آینده نیز با شتاب بیشتر خواهد شد.
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در پایان ابراز امیدواری کرد که با حمایت کمیسیون گردشگری اتاق ایران بتوان گام های ارزنده و مؤثری در جهت ارتقای سطح جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند برداشت.

 

رودخانه کارون توان تبدیل به جایگاه و خواستگاه اول ورزش های آبی را دارد.

نائب رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در نشست با رییس و اعضای کمیسیون گردشگری اتاق ایران ادامه داد: ویژگی ها و شرایط خاص موجود در خرمشهر ؛شرایطی بهینه و طلایی جهت جذب سرمایه گذار و توسعه اقتصادی منطقه می باشد.
ایشان در ادامه ضمن درخواست طرح موضوع صنعت گردشگری خرمشهر و آبادان در نشست بعدی کمیسیون گردشگری اتاق ایران افزود: حصول به شرایط اقتصادی بهتر در منطقه به صورت سریع و آنی،مستلزم توسعه گردشگری است و این امر با حمایت همه جانبه مسئولین و فعالان بخش خصوصی و اختصاص زمان و اهمیت بیشتر در دسترس خواهد بود.
موسوی ضمن اشاره به همجواری خرمشهر به عراق و امکان سفر به این کشور از طریق مرزهای خاکی و آبی بیان کرد: تسهیل در اخذ ویزا و همچنین استقرار دفتر رابط سفارت جمهوری عراق در خرمشهر میتواند کمکی موثر در امر توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه نماید.

 

گردشگری سریع ترین و بهترین راه برای خروج اقتصاد ایران از شرایط تک صنعتی و تک محصولی است.
رییس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق ایران ضمن اعلام آمادگی این کمیسیون در همکاری و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت های لازم صنعت گردشگری اعلام نمود: در حال حاضر اهمیت جایگاه بخش خصوصی در توسعه و نیل به اهداف رشد اقتصادی بر همه نمایان شده و تقویت جایگاه آنان در بخش های مختلف حکومتی نشانی بر این مدعاست. قدرت و نیروی بخش خصوصی به صورت مستمر در حال افزایش بوده و این امر میتواند حرکتی مناسب در نیل به اقتصاد مقاومتی و توسعه تولید و اشتغال باشد.
اصغری افزود: عدم اهمیت و حضور برخی مسئولین اجرائی منطقه در نشست های بخش خصوصی خود جای سوال و ابهام بر جا میگذارد. نیاز مقامات و دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی بیش از نیاز این بخش به آنهاست. بخش خصوصی وظیفه دارد به جایگاه خود اهمیت داده و به خود باوری لازم جهت کمک به اقتصاد کشور و ارتقای جایگاه زمینه های مختلف اقتصادی برسد.
ایشان در ادامه ضمن معرفی صنعت گردشگری به عنوان سریع ترین و بهترین راه برای خروج از اقتصاد تک صنعتی و تک محصولی مواردی چون ؛ جذب حداکثری گردشگر خارجی در سطح کلان، تهیه و تنظیم موافقت نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری توسط شرکت های بین المللی، اصلاح نظام مالیاتی بر پایه حمایت از بخش خصوصی و در راستای ثبات فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری، تدوین شیوه نامه گردشگری دریایی خرمشهر و آبادان با توجه به وجود بستر مناسب آبهای گرم، ایجاد تور گردشگری دریایی صنعتی با همکاری سازمان های مرتبط ، اهمیت به جایگاه گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت های موجود و ایجاد بستر سرمایه گذاری در این حوزه و نگاه ویژه و علمی به گردشگری ورزش را از راه های اعتلای جایگاه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند برشمرد.
اصغری ضمن اعلام برنامه های مدون کمیسیون گردشگری اتاق ایران در جهت توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند اعلام کرد: در آینده ای نزدیک دفتر این کمیسیون در جزیره کیش راه اندازی خواهد شد. پیشنهاد ما پیگیری ایجاد و راه اندازی دفتری دیگر از کمیسیون در منطقه آزاد اروند با همکاری دو اتاق بازرگانی خرمشهر و آبادان می باشد.

 

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ