هند محدودیت تردد کشتی های ایرانی را لغو نکرد

با اعمال این محدودیت و حذف بندر موندرا از برنامه تردد کشتی‌های کانتینربر از مبدا بنادری مانند بندرعباس، ایران عملا بخشی از بازار ایالت مهم گجرات در غرب هند و پسکرانه‌های آن را از دست می‌دهد و ترانزیت کالاهای افغانستان از طریق بنادر ایرانی با شرایط دشوارتری روبرو می‌شود.

کمتر از یک ماه گذشته شرکت آدانی، اپراتور بندر موندرای هند اعلام کرد که به دلیل ورود محمولات ممنوعه از طریق بنادر ایران، پس از تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) تخلیه هیچ کانتینری که محموله درون آن متعلق به ایران، پاکستان و افغانستان باشد را در بندر تحت راهبری خود نمی‌پذیرد. 

اما چند روز بعد از آن مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کردند که کشتی‌های ایرانی و محمولات ایرانی با محدودیتی در بنادر هند مواجه نیستند. اخیرا هم انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با انتشار تصویری از یک نامه که در هند منتشر شده از پایان محدودیت‌ها برای پذیرش کشتی و کالاهای ایرانی در بندر موندرا خبر داد. 

اما آنچه که فعالان اقتصادی و صاحبان بار گفته‌اند حاکی از این است که همچنان اپراتور بندر موندرا، بر موضع خود باقی و اعلامیه‌ای مبنی بر لغو محدودیت، صادر نکرده است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ