اولین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها عصر امروز در ساختمان این اتاق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، ارائه عملکرد سال گذشته و اعلام برنامه های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ اتاق از رئوس دستورات این نشست بودند.

رئیس اتاق خرمشهر در این نشست ضمن اشاره به اثرات شیوع بیماری کرونا بر فعالیت های اقتصادی بیان نمود: در سال گذشته، نبض فعالیت های اقتصادی کشور به دلیل تب بیماری کرونا در جامعه به شدت کاهش یافته بود و شاخه های متعددی از فعالیت های اقتصادی به ویژه در حوزه های گردشگری و سرمایه گذاری با زیان هنگفتی مواجه شدند.

وی ادامه داد: اتاق خرمشهر نیز به طبع سایر دستگاه ها و فعالین بخش خصوصی، به دلیل محدودیت های ناشی از انتشار ویروس کووید ۱۹، نتوانست اهداف و برنامه های مدنظر خویش را به صورت کامل پیش ببرد، با این وجود اقدامات قابل توجهی نیز در پشیبانی و حمایت از قعالیت های مختلف اقتصادی در منطقه توسط این اتاق صورت پذیرفت. دیدار با مدیران اقتصادی استان و پیشنهاد اجرای پروتکل های بهداشتی مدون جهت بازگشائی مرزهای زمینی شلمچه و چزابه، توسعه فعالیت های حمل و نقل دریائی جهت تداوم صادرات به عراق در دوران محدودیت های کرونا، نشست رو در رو بازرگانان با رایزن ج ا ایران در عراق و مسئولین استانی جهت آشنائی با قوانین و سامانه های جدید تجاری در دوران کرونا، تدوین تفاهم نامه با هیئت قایقرانی منطقه آزاد اروند جهت توسعه گردشگری آبی منطقه، پیگیری آغاز صادرات ریلی از طریق مرز شلمچه، پیگیری عدم انتقال ترانشیپ کالاهای صادراتی به خاک عراق جهت توسعه کارآفرینی و عدم هدر رفت موقعیت های شغلی متعدد و نشست با معاون سازمان توسعه تجارت و مدیران اقتصادی استان جهت ارائه مستقیم مشکلات و راهکارهای تجاری استان از جمله مهم ترین اقدامات سال گذشته بود.

فیصلی همچنین در تبیین برنامه های سال جاری اتاق خرمشهر بیان نمود: توسعه ابزار اطلاع رسانی با پروژه های منحصر به فرد، همکاری در حضور شرکت های داخلی در نمایشگاه بصره، تشکیل تیم پژوهشی برای توسعه ی دامنه ی مطالعات، تحقیقات و پژوهش قعالیت های اقتصادی منطقه، برنامه ریزی برای اعزام ۶ هیئت تجاری و پوئایی هر چه بیشتر کمیسیون های تخصصی اتاق را از رئوس برنامه های سال جاری دانست.

وی در تبیین عملکرد کمیسیون ها بیان نمود: علیرغم زحماتی که از روسای برخی کمیسیون هایت خصصی صورت گرفته، فعالیت این کمیسیون ها باید به شکلی فراگیرتر و پویاتر و به طور همزمان در تمامی شاخه های فعالیت های اقتصادی صروت پذیرد. در سال های گذشته شاید همزمان و همراستا با پیگیری امور بازرگانی، سرمایه گذاری و صنعتی، به بخش کاشورزی منطقه به شکلی فراگیر و مناسب پرداخته نشده که لازم است با بازنگری به شیوه ی نگرش به این فعالیت ها راهکارهای لازم در تحرک و پویائی این رسته اقتصادی نیز به کار گرفته شود.

رئیس اتاق خرمشهر ادامه داد: علیرغم فعالیت های مناسب در شیلات و آبزی پروری از سوی فعالان اقتصادی خرمشهر، اما به نظر می آید نیاز به توجه بیشتر و افزون تری از سوی فعالان اقتصادی و کارشناسان اتاق و مدیران دستگاه های دولتی منطقه به زراعت، کشاورزی و باغداری وجود داردکه باید ساز و کار لازم جهت شناسائی مشکلات و موانع تمامی رشته های کشاورزی به شکل همزمان صورت گرفته و راهکار پشتیبانی از تولید این شاخه ی مهم اقتصادی فراهم آید. نباید در هیچ یک از رسته های اقتصادی به صورت جزیره ای عمل کرد و با پرداختن به یکی از شاخه ها، از دیگر فعالیت های اقتصادی مغفول ماند. علیرغم نیاز به پیگیری مشکلات آبزی پروران و رفع سریع موانع آنان، نیاز است به شکلی جدی تر دیگر رسته های کشاورزی که با مشکلاتی چون عدم توزیع بذر، عدم تهیه کود مناسب ، پرداخت آب بها و اجاره ها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گیرند.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ