نشست شورای اشتغال شهرستان خرمشهر با حضور مدیران دستگاه های اجرائی شهرستان در ساختمان اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر ضمن تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه های اجرائی در پشتیبانی و مانع زدائی از واحدهای تولیدی در سال جاری بیان نمود: در سال ۹۹ و علیرغم مشکلات بوجود آمده در دوران شیوع کرونا؛ با اعطای تسهیلات به واحد های تولیدی کوچک در شهرستان خرمشهر، از بیکاری ۲۲۳ نفر ممانعت به عمل آمد. همچنین با کمک بخش خصوصی و تعاونی ها ۸۸۲ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شد که به بیانی دیگر میتوان گفت در مجموع ۱۱۰۵ خانوار از معضل بیکاری در شهرستان خرمشهر رها شدند.

حیدری ضمن اعلام نقش مهم سرمایه گذاری و بخش خصوصی در زمینه ایجاد اشتغال بیان نمود: زنجیره ی اشتغالزائی صرفاً به دولت محدود نمی شود، حلقه تکمیل این زنجیره ی مهم و اساسی با حضور بخش خصوصی تکمیل می گردد. از این رو نیاز است سرمایه گذاران و بخش خصوصی تحت هدایت و راهنمائی اتاق بازرگانی و دیگر دستگاه های بخش خصوصی با مطالعه لازم و برنامه ریزی مناسب جهت توسعه سطح اشتغال و کارآفرینی وارد کارزار اقتصادی شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خویش ضمن اشاره به امکانات مناسب خرمشهر در بخش تجارت بیان نمود: تجارت به عنوان بخش کلیدی خدمات عمومی از جایگاه مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، توسعه اشتغال و رشد تولید برخوردار است از این رو نیاز به همدلی و همراهی جهت تقویت و ایجاد نگاه ویژه به تجارت مرزی و داخلی منطقه داریم تا ظرفیت های ویژه و کم نظیر خرمشهر را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل نمائیم.

مشکلات اقتصادی با شاه کلید تولید قابل رفع شدن است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خرمشهر نیز در این نشست ضمن اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در نامگذاری سه سال اخیر به تولید بیان نمود: اصرار رهبر معظم کشورمان در تکرار این موضوع مبین این اصل است که مشکلات اقتصادی تنها با شاه کلید تولید قابل رفع است.

حجه الاسلام و المسلمین عادل پور تاکید کرد: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی لازم است با وحدت، انسجام، تعامل ، هم افزائی و همکاری تمام توان خویش را در رفع موانع تولید به کار ببندند تا در جبهه های نبرد اقتصادی با دشمنان پیروز شده و وضع معیشتی شهروندان را بهبود ببخشیم.

ایشان با اشاره به وجود و تصویب برخی قوانین مخل در امور اقتصادی بیان نمود: در برخی مواقع شاهد آن هستیم که تعدد قوانین کهنه باعث بروز مشکلات اساسی در مسیر حرکت بخش خصوصی و فعالیت های اقتصادی میگردند. نیاز به به روز شدن قوانین قدیمی و جلوگیری از تصویب و تعیین قوانین غیر کارشناسی و مانع زا در توسعه فعالیت های اقتصادی ضروری است.

امام جمعه خرمشهر ضمن اشاره به همجواری با کشور عراق و فرصت های بوجود امده توسط آن بیان کرد: کشورهای همسایه پتانسیل عظیمی از فرصت های اقتصادی را پیش روی ما قرار داده اند. تمرکز و توجه به این مورد باتوجه به همجواری با ۱۵ کشور و قریب به ۶۰۰ میلیون نفر جمعیت از یک سو و پرهیز از اصرار روابط تجاری با کشورهای دیگر میتواند جهش مهم را در توسعه تجاری کشور به بار آورد.

وی ادامه داد: مهیا نمودن ورود بازرگانان کشورهای همجوار با بهبود فضای معاملاتی و ایجاد روابط مناسب و پایدار لازمه ی بهبود فضای اقتصادی منطقه است. بهره بردن از این ظرفیت در کنار دیگر ظرفیت ها تجاری لازم و ضوروی است. از جمله ی این ظرفیت های مناسب میتوان به پیگیری و اصرار بر ایجاد کریدور خرمشهر – رازیه جهت در دست گرفتن بازارهای عراق و سوریه اشاره کرد.

به زودی مرکز آموزش تخصصی علوم هوانوردی در خرمشهر ایجاد خواهد شد

نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در این نشست با اعلام خبر راه اندازی مرکز آموزش تخصصی علوم هوانوردی در خرمشهر بیان کرد: با پیگیری و رایزنی اتاق خرمشهر با دانشگاه هوا فضای تهران؛ به زودی این مرکز جهت آموزش و توسعه رشته های مختلف صنعت هوانوردی از آژانس داری تا خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما را فعالیت خواهد نمود.

سید مصطفی موسوی در بخش دیگری از صحبت های خویش ضمن اشاره به خلأ نبود برخی از تخصص های لازم و تاثیر آن بر استخدام نیروهای غیر بومی و عدم اشتغال همشهریان بیان نمود: نیاز است جهت توسعه فروشگاه های کار و بازاریابی دیجیتال آموزش های لازم به نیروهای کار خرمشهری داده شود تا از این طریق بتوان بهره لازم از ظرفیت مغفول دنیای مارکتینگ و فروش مجازی در منطقه را ببریم.

ایشان ادامه داد: ظرفیت های مختلف خرمشهر در شاخه های مختلف اقتصادی همچنان به طور کامل به بهره برداری نرسیده است. در حوزه ی گردشگری توان کار و فعالیت بسیار زیاد است و نیاز به تقویت این صنعت مهم اقتصاد جهان را در شهرستان خرمشهر داریم. همچنین از دیگر موارد ضروری در بهبود فضای اقتصادی منطقه ایجاد بستر لازم جهت شرکت کارگاه های کوچک منطقه در نمایشگاه بین المللی جهت ایجاد بازار مناسب و مداوم است . البته که اتاق بازرگانی خرمشهر با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی کارهای اولیه و جانمائی بازار و نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی کشور در مرز شلمچه با ۲۰۰ غرفه را انجام داده است که پیش بینی میشود با بهره برداری از این مجموعه بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد گردد.

ایجاد و بهره برداری از ۴۳ واحد تولیدی در سال های ۹۸ و ۹۹

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به تعیین راهبردهای مختلف و متعدد جهت حصول به اهداف رونق و توسعه تولید در منطقه آزاد اروند بیان نمود: با بهره از این راهبردها، هدفگذاری مناسبی در توسعه تولیدی منطقه در سال های جهش تولید و رونق تولید ایجاد شد که با همکاری و تعامل اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی می توان اذعان کرد که ۸۰ درصد از این اهداف جامه ی عمل به خود گرفت.

سید علی موسوی ادامه داد : بر این اساس در سال ۹۸؛ ۱۰ واحد تولیدی راکد در منطقه به مدار تولید برگشته که از این طریق تعداد قابل توجهی نیروی کار به اشتغال بازگشتند. از سوی دیگر نیز در دو سال ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۲ و ۲۱ واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسیدند که امیدواریم در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدائی ها این آمار به صورت مناسبی افزایش یافته تا خدمتی دیگر از سوی سازمان منطقه آزاد اروند به شهروندان خرمشهری و آبادانی صورت گیرد.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های گفت: به عنوان اولین گام موثر در سال جاری و با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان؛ سه واحد صنعتی در حوزه های تولید دستگاه های کارتخوان و خودپرداز، پست برق و تولید اکسیژن و نیتروژن آماده بهره برداری است که در آینده ای نزدیک به دست ریاست جمهوری افتتاح خواهند شد.

برگزاری جلسات هفتگی دیدار رو در رو با صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی توسط امام جمعه ، فرماندار خرمشهر و معاون سرمایه کذاری منطقه آزاد اروند و همچنین تشکیل سه کارگروه خدمات ، کشاورزی و صنعت جهت جمع آوری اطلاعات، معضلات و موانع و راهکارهای توسعه اشتغال از مهم ترین مصوبات این دو نشست بود

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ