نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان خوزستان از برنامه ریزی جهت اعزام ۸ هیئت و پذیرش ۴ هیئت تجاری در یک سال پیش رو توسط اتاق بازرگانی خرمشهر خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر؛ سید مصطفی موسوی در این نشست اعلام کرد: با توجه به نزدیکی مسافت استان بصره، به عنوان پایتخت اقتصادی کشور عراق به خرمشهر از یک سو و همچنین فاصله ی کوتاه ۴۵ کیلومتری مرز سفوان به عنوان مرز مشترک کشور های کویت و عراق به شلمچه، بر آن شدیم تا با همکاری با اتاهای تعاون و اصناف منطقه، هیئتی تجاری و بازاریابی را به منظور بازدید از امکانات مرز سفوان؛ بازارشناسی استان بصره و پیاده سازی تجارب جهت پویائی مرز شلمچه و تقویت تجارت با عراق را در اسفند ماه سال جاری به استان بصره اعزام نماییم.

ایشان در ادامه تبیین برنامه های بین المللی و توسعه بازار تجاری اتاق خرمشهر بیان نمود: با توجه به اختلافات پیش امده میان ارمنستان و کشورهای آذربایجان و ترکیه و تحریم کالاهای این دو کشور، فرصت مناسبی برای بازرگانان کشورمان جهت حضور در بازار ارمنستان و توسعه صادرات به کشور همسایه پیش آمده، که از این رو پیشنهاد اعزام هیات تجاری به ارمنستان در فروردین سال آینده را نیز در رئوس برنامه های بین المللی اتاق خرمشهر قرار داده ایم.

موسوی ادامه داد: اعزام هیئت های تجاری به کشورهای آذربایجان، بلاروس، اقلیم کردستان عراق و ترکیه نیز از برنامه های اتاق در سال آینده است که امید است با همکاری دستگاه های منطقه و اتاق های بازرگانی استان خوزستان به سرانجام برسد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر همچنین با اشاره به حضور روسای دو اتاق مشترک ایران – کویت و ایران و ویتنام در میان اعضای هیئت رئیسه اتاق خرمشهر بیان نمود: در صدد هستیم تا ضمن همکاری با این دو اتاق مشترک؛ در اعزام دو هیئت تجاری به کشورهای کویت و ویتنام نیز مشارکت نماییم. کشور  کویت که یکی از پر سابقه ترین شرکای تجاری با فعالان اقتصادی خرمشهر به شمار میرود، به جهت بازار مصرفی آن، به شدت قابلیت حضور کالاهای ایرانی را در خود دارد. ویتنام  نیز به عنوان بازاری صنعتی، پتانسیل خرید مواد معدنی و مواد اولیه صنایع را از کشورمان در خود به شکل بالقوه داراست که نیاز است از این مزیت مغفول مانده بهره لازم را ببریم.

موسوی  در پایان نیز ضمن اشاره به برنامه پذیرش از چهار هیئت تجاری از کشورهای کویت، ویتنام، عراق و ارمنستان، بیان نمود: امیدواریم با پایان بحران کرونا و رفع تهدید ویروس منحوس کرونا از جامعه بشری و همچنین عدم تاثیرپذیری شرکای تجاری از تحریم های ظالمانه تحمیل شده بر کشور، برنامه های توسعه بازارهای بین المللی و رشد روابط تجاری، بدون مشکل و طبق برنامه ریزی ها صورت پذیرد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ