رئیس اداره کار؛ تعاون و رفاه شهرستان خرمشهر در نشست کمیسیون آموزش اتاق خرمشهر ضمن اعلام و طرح حمایتی وزارت کار به منظور توسعه اشتغال بیان نمود: طرح های “کارورزی و یارانه اشتغال” دو طرح کارآمد و مفید در جهت جذب نیروهای متخصص توسط کارفرمایان می باشد.

ظریف ادامه داد: در طرح کارورزی، تمامی نیروهای جویای کار با ثبت نام در سامانه کارورزی، امادگی خویش جهت اشتغال را به کارفرمایان مختلف اعلام مینمایند. مزیت انتخاب نیروی کار توسط کارفرمایان از این سامانه، معافیت دو ساله حق بیمه افزاد استخدامی خواهد بود که کمک شایانی به بنگاه ها و کارگاه های اقتصادی صورت خواهد داد.

ایشان ادامه داد: در موازات و راستای طرح کارورزی، طرحی دیگر با نام ” یارانه دستمزد” نیز تعیین شده است، که مقدار معینی از نیروهای استخدام شده توسط کارفرمایان را تحت پوشش قرار داده و به مدت یک سال ۳۰ درصد از حقوق قانون کار نیروهای استخدامی را تقبل مینماید.

رئیس اداره کار خرمشهر توضیح داد: در سال جاری و برای اجرای طرح یارانه دستمزد در شهرستان خرمشهر، حداقل سهمیه تعیین شده ۱۶۵ نفر خواهد بود که تمامی کارآفرمایان را دعوت می نماییم از این فرصت بهره لازم را برده تا ضمن کاهش هزینه ها؛ سطح اشتغال جوانان جویای کار شهرستان را افزایش دهند.

ظریفسقف سنی ۳۷ سال، تحصیلات دانشگاهی و فاقد کار دائمی را از شرایط بهره بردن از این طرح عنوان نمود و گفت: زنان سرپرست خانوار از این شرایط مستثنی هستند.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ