+ سند واگذاری ایران خودرو در حال تنظیم است
+ احتمال خرید ایران خودرو توسط گروه خودروسازی بهمن

یک منبع آگاه می‌گوید: سند اولیه برای واگذاری سهام ایران خودرو در حال نوشته شدن است و دولتی‌ها تنها به دنبال مکانیزم نهایی آن هستند.در عین حال، برخی شنیده‌ها نیز حاکی از تلاش گروه خودروسازی بهمن برای خرید ایران‌خودرو است.

اول تیر ماه روز ملی اصناف بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت به مردم وعده داد که « ایران‌خودرو و سایپا حداکثر تا پایان سال ۹۹ به بخش‌خصوصی واگذار می‌شوند.» همین جمله کوتاه کافی بود تا فعالان بازار خودرو چرایی و چگونگی این خبر را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند. از زمان انتشار این خبر تاکنون بیش از سه هفته می‌‎گذرد و حالا هر از چندگاهی تصمیم‌سازان و فعالان بازار خودرو از احتمال واگذاری سهام ایران خودرو به بهمن موتور سخن می‌گویند.

در این بازه زمانی هر چند که نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت موضع سکوت را در پیش گرفته و با شک و تردید واگذاری ایران خودرو به گروه خودروسازی بهمن را نه رد و نه تائید می‌کنند اما فعالان بازار واگذاری بخشی از سهام ایران خودرو به گروه خودروسازی بهمن را محتمل می‌دانند.

در همین حال دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال خرید ایران‌خودرو توسط گروه خودروسازی بهمن صحت دارد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: هنوز درباره واگذاری سهام ایران خودرو به بخش‌خصوصی واقعی یا گروه بهمن خبر موثقی در دسترس نیست. بنده این خبر را نه تائید و نه تکذیب می‌کنم؛ چرا که ممکن است وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسات محرمانه‌ای را با این گروه خودروسازی برگزار کرده باشد اما سایر تشکل‌ها از جزئیات این خبر اطلاعات چندانی نداشته باشند.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ