🔸معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد.
🔹 سیدعلی موسوی با اشاره به استقرار ۱۹ شرکت دانش بنیان در منطقه آزاد اروند یادآور شد: این شرکتهادر سال گذشته به صورت پروژه ای در منطقه آزاد اروند استقرار یافتند. موسوی اظهارداشت: این سرمایه گذاری ها در بخش های تجاری، صنعتی، انرژی و نفت، گردشگری، صنایع دریایی، کشتی سازی و مواد غذایی صورت گرفته است.
🔸وی جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات غیرنفتی را جزو برنامه های اصلی منطقه آزاد اروند در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا رشد کیفی و کمی در بخش های تجاری، صنعتی و گردشگری برای حمایت از سرمایه گذاران در سال جاری مورد تاکید قرار گرفته است.
🔹معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: در سال ۹۷ با توجه به برنامه ریزی که در بخش سرمایه گذاری دنبال شده تمام پروانه ها از طریق پنجره واحد به صورت الکترونیکی صادر می شود و مطالعات بازار منطقه مطابق با استانداردهای بین المللی برای سرمایه گذاران ارائه می شود.
🔸موسوی با بیان اینکه تمام طرح های سرمایه گذاری در منطقه با یک دانش نظارتی مدیریتی رصد می شود، گفت: افزایش جذب سرمایه گذار بخش داخلی و خارجی و شناسنامه دار شدن واحدهای تولیدی از عمده برنامه های منطقه آزاد اروند در سال جاری است.

🔵منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ