عرفه های گمرکی ورود کالا به کشور عراق به زودی کاهش پیدا خواهد کرد.

◀️به گزارش روابط عمومی و امور بین المل اتاق بازرگانی خرمشهر؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر ضمن اعلام خبر فوق اعلام کرد: طی سال های اخیر و در پی کاهش درآمدهای نفتی کشور عراق، دولت این کشور اقدام به افزایش تعرفه های گمرکی کالاها نموده بود که این امر سبب کاهش انگیزه و کشش لازم جهت صادرات کالا به عراق شده بود.

سید مصطفی موسوی افزود: با بهبود قیمت های جهانی نفت و افزایش امنیت داخلی عراق، اصلاح تعرفه های واردات کالا در دستور کار گمرک عراق قرار گرفته است.در گام نخست این اقدام تعرفه های گمرکی چهار بسته کالایی کاهش پیدا خواهند کرد .

🔽 اعمال تعرفه ۷ تا ۱۰ درصدی برای کالاهای مواد غذایی و ساختمانی

وی افزود: از جمله تعرفه های تعیین شده برای کالاهای مختلف، میتوان به تعیین تعرفه های ۷ الی ۱۰ درصدی برای کالاهای مواد غذایی و ساختمانی اشاره نمود و برابر وعده رئیس گمرک عراق این تعرفه ها از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی اعمال خواهد شد.

ایشان از اعمال تعرفه های یکسان در مرزهای عراق خبر داد و گفت: اعمال این گونه تعرفه ها میتواند چندگانگی تعرفه ها در مرزهای مختلف بازرگانی را از بین برده و علاوه بر رقابت سالم بازرگانان در مرزهای مختلف، اعمال نفوذ و قدرت گروه های خاص را از بین ببرد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ