با توجه به مشترکات، دینی، فرهنگی و زبانی استان خوزستان با کشور عمان و همچنین وجود تمایل دو جانبه در جهت گسترشش مراودات تجاری دو طرف؛ سفیر محترم سلطنت عمان به استان خوزستان سفر نمود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر ؛ با توجه به اهمیت و موقعیت استراتژی استان خوزستان در توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس و وجود ظرفیت ها و پتانسیل های ناب این منطقه، سعود بن احمد البروانی، سفیر محترم کشور عمان در ایران به این استان استراتژیک کشورمان سفر نموده و نظر به اهمیت و نقش خرمشهر و زیر ساخت های آن در رشد شاخص های اقتصادی؛ از این شهرستان بازدید به عمل آورد.

بر اساس این گزارش رییس اتاق بازرگانی خرمشهر در تبیین اهداف این سفر بیان نمود: مهمترین و اصلی ترین هدف از این دیدارها رفع روادید دو جانبه کشور عمان و استان خوزستان جهت توسعه روابط دو کشور می باشد. که با این مهم مسیر سفرهای تجاری و توسعه روابط اقتصادی بیش از پیش برای بازرگانان و سایر فعالان اقتصادی دیگر گشوده خواهد شد.

هانی فیصلی در ادامه به راه اندازی خط کشتیرانی خرمشهر به صحار اشاره نمود و افزود: نهم دی ماه سال جاری خطوط کشتیرانی بنادر خرمشهر به بندر صحار آغاز به کار خواهد کرد که این مورد نیز میتواند نقطه عطفی در روابط تجاری کشورهای ایران و عمان ایجاد نماید.

وی در پایان گفت: با توجه به روابط مناسب اقتصادی ایران با کشور عمان و نظر به محدودیت های موجود در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان؛ بهره مندی از سفر این مقام مهم کشور عمان به منطقه در جهت رونق فعالیت های اقتصادی و بازرگانی دو طرف ضروری است و امیدواریم با حضور ایشان گام های مهمی در جهت توسعه مراودات اقتصادی برداشته شود.

حضور در تالاب شادگان و مضیف های بومی و محلی جزیره مینو به عنوان جاذبه های گردشگری منطقه، بازدید از زیر ساخت های بندر خرمشهر و سایت تجاری مرز بین المللی شلمچه و گشت دریائی در اروند رود از برنامه های سفر یک روزه سفیر عمان به خرمشهر بود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ