با توجه به اشتراکات فراوان و پتانسیل های توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان خرمشهر و دوحه؛ اتاق بازرگانی خرمشهر هیئت تجاری عالیرتبه ای را به کشور قطر اعزام نمود.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اتاق بازرگانی خرمشهر ؛ هانی فیصلی، رییس اتاق خرمشهر ضمن اعلام خبر فوق بیان نمود: خرمشهر دارای ظرفیت های گسترده و بی مانند در زمینه های مختلف اقتصادی از جمله صنایع غذایی و محصولات کشاورزی است. امتیازات و ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان در کنار راه های ارتباطی و ترانزیتی متنوع دریایی، هوایی، زمینی و ریلی این منطقه را میتواند به بزرگترین گلوگاه تجاری منطقه تبدیل نماید.

 

فیصلی ادامه داد: با توجه به این که توسعه اقتصادی منطقه با توسعه مراودات تجاری سریعتر خواهد بود ، اتاق بازرگانی خرمشهر با هدف توسعه روابط تجاری و جذب سرمایه گذارهای خارجی اقدام به اعزام هیئت های تجاری به کشورهای مختلف نموده که هدف اول کشورهای همسایه می باشند.

رییس اتاق خرمشهر اضافه کرد:  اعزام هیات تجاری به قطر همزمان با نمایشگاه مواد غذایی دوحه صورت گرفته و اتاق خرمشهر با راه اندازی غرفه در این نمایشگاه سعی در شناساندن بهتر صنایع،  محصولات کشاورزی و غذایی و زمینه های سرمایه گذاری منطقه نموده است.

 

بر اساس این گزارش و در دو روز اول سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به قطر، برنامه هایی چون دیدار با سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در قطر به منظور انعکاس مشکلات بازرگانان، شرکت در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی مواد غذایی قطر، بازدید از میادین میوه و سبزیجات به منظور بررسی مشکلات حمل و نقل و بسته بندی تره بارهای صادراتی ایران به قطر و دیدار با بازرگانان کشور قطر و کشورهای دیگر به منظور گسترش مراودات تجاری خرمشهر با سایر کشورها در دستور کار هیئت تجاری اتاق خرمشهر قرار داشت.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ