مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر نیز در نشست مدیران روابط عمومی و بین الملل اتاق های جنوب کشور ضمن اشاره به نقش کلیدی استان های جنوبی در اقتصاد کشور گفت: بیش از ۳۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در ۱۰ استان جنوبی کشور انجام می گیرد. در کنار آن نیز قریب به ۶۰ درصد از تجارت خارجی کشور از گمرکان این بخش از کشور در حال اجراست که این مهم در کنار مواردی چون تمرکز فعالیت های حوزه انرژی، صنایع بنیادی و تولید محصولات کشاورزی، اهمیت فعالیت های اقتصادی این استان ها را بیش از پیش نمایان می کند.
کمال هلالی مطلق ضمن اشاره به محرومیت برخی از مناطق جنوبی کشور، ادامه داد: لازمه ی بهره بردن از ظرفیت های اقتصادی عظیم موجود، تعامل و هم افزائی فعالیت های بخش های مختلف اقتصادی از جمله اتاق های بازرگانی است.
وی افزود: در همین راستا پیشنهاداتی چون هم پوشانی ارتباطات و اطلاعات، معرفی متقابل ظرفیت های اقتصادی، ایجاد هویت و برند اتاق های جنوبی، ترویج گردشگری، ایجاد رویدادهای مشترک و تخصصی و بهره بردن از ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی در استان های مختلف از سوی اتاق خرمشهر مطرح شد.
مدیر روابط عمومی اتاق خرمشهر همچنین گفت: اجرای جشنوراه هایی چون معرفی روابط عمومی های برتر جنوب کشور، می تواند بهترین شیوه ها، روندهای نوظهور و استراتژی های آینده را مورد بحث قرار داده و می تواند به عنوان یک رویداد شاخص برای ارتقای نمایه منطقه برگزار گردد.
ایشان در پایان تاکید کرد: بخش های مهمی از این ظرفیت و برنامه ها را می توان با اجرای اطلس الکترونیک جنوب کشور و با معرفی ظرفیت ها، توان و جاذبه های اقتصادی استان های جنوبی به اجرا در آورد.