رئیس و اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع آلمان با سفر به خوزستان دفتر نمایندگی این اتاق را در اتاق خرمشهر افتتاح کردند.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ در راستای توسعه تعامل و ارتباطات با اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان؛ از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، از آقایان اسماعیلی و روغنی؛ رئیس و عضو هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان جهت حضور در استان خوزستان دعوت صورت گرفت.

رئیس اتاق خرمشهر ضمن بیان مطلب فوق بیان نمود: پس از برنامه ریزی ها و رایزنی های صورت گرفته اعضای هیئت مدیره اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر حاضر شدند که امضای تفاهم نامه و افتتاح دفتر نمایندگی و میز تخصصی اتاق ایران و آلمان از مهم ترین دستاوردهای این سفر بود.

سید مصطفی موسوی ضمن اشاره به اعتبار و قدمت اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان گفت: این اتاق به عنوان اولین اتاق مشترک تاسیس شده در کشور به شمار می رود و تنها اتاق مشترک دارای اعضای رسمی از دو طرف و همچنین دارای نمایندگی از اتاق بازرگانی کشور هدف می باشد.

ایشان ادامه داد: سبقه و قدمت ارتباطات تجاری ایران و آلمان به چند دهه قبل بر می گردد و ارتباطات نزدیک بازرگانان این دو کشور باعث توسعه ی تعاملات اقتصادی در تاریخ روابط ایران و آلمان شده بود. توان و ظرفیت توسعه ی تبادلات بازرگانی میان فعالان اقتصادی ایران و کشورهای اروپایی بسیار فراوان است که علیرغم تحریم ها در سال های اخیر و فشارهای سیاسی تحمیل شده از برخی از متخاصمان، نیاز است برنامه ریزی و دیپلماسی اقتصادی مناسبی جهت رونق و بازگشت تعاملات تجاری ایران و اروپا برداشته شود.

موسوی افزود: از این رو و با ارتباط مناسب شکل گرفته و تعامل دو طرفه، بر آن شدیم با امضای تفاهم نامه ای مشترک میان اتاق خرمشهر و اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، در ۶ ماده، زمینه و بستر آغاز رشد روابط و ارتباطات فعالان اقتصادی استان خوزستان با همتایان آلمانی را فراهم آوریم.

وی به ایجاد دفتر نمایندگی و میز اتاق ایران و آلمان در اتاق خرمشهر به عنوان هدف اصلی این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: اعزام هیات های تجاری مشترک، حضور در نمایشگاه های مرتبط، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، برگزاری همایش ها و سمینارها،ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف و استفاده و بهره برداری از ظرفیت های دو طرف در توسعه برنامه های متفاوت از مفاد مورد توافق در این تفاهم نامه بود.

در این سفر و پس از بازدید هیئت اتاق ایران و آلمان از ظرفیت های اقتصادی منطقه، دفتر نمایندگی این اتاق مشترک در استان خوزستان در محل ساختمان اتاق خرمشهر افتتاح گردید.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ