🖌 یادداشت رئیس اتاق خرمشهر با موضوع شعار سال
📜 سال جهش تولید، با مشارکت مردم

سال ۱۴۰۳، سالی که با حکمت و درایت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با شعار جهش تولید، با مشارکت مردم مزین شده است. برگزیدن این شعار بی شک مانند همیشه با تدبیر و دوراندیشی همراه است. نمو اقتصادی و نیل به رشدی فراگیر در کشور از مسیر توسعه صنعتی و جهش تولید می گذرد. کلید حصول اعتلای شاخص های اقتصادی، خودکفایی و بهبود وضعیت تولید است و بی شک نیل به این هدف با اعتنا و توجه و واگذاری امور به مردم به عنوان اصلی ترین سرمایه یک کشور قابل حصول است. نیروی انسانی مهم ترین محرک در گذر از تگناهای اقتصادی است و نماد این اصل مهم و تمثال مردم در یک اقتصاد، بی شک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به عنوان نمایندگان یک ملت در جبهه های اقتصادی است. تکاپو و جهش در شاخص های تولید و اقتصاد، با واگذاری امور و اعطای میدانی فراخ و گسترده به فعالان اقتصادی حاصل خواهد شد. امری که بدون تردید در منویات مقام معظم رهبری به عنوان روشنگر راه و خیرخواه ملت قابل لمس و ادراک است.
نگاه ویژه مسئولین و مدیران دستگاه دولتی، نظارتی و قانونگذار برای بهبود شرایط و دامنه ی فعالیتی فعالان اقتصادی امری اجتناب ناپذیر برای حصول اهداف شعار امسال خواهد بود. رفع قوانین و بخشنامه های مخل و اصلاح آن ها همچون بخشنامه ایفای تعهد ارزی، امری است که بی تردید با همتی مضاعف و همراهی فزون تر مراجع دخیل در امور اقتصادی، در کنار فراهم آوردن زیر ساخت های مناسب توسعه صنعتی و تجاری و همچنین تقویت دیپلماسی اقتصادی، با هدف حصول اهداف متعالی شعار سال جاری، باید در دستور مدیران قرار گیرد. در کنار این موارد اتخاذ سیاست های حمایت از بخش خصوصی و جلوگیری از دخالت در امور این قشر از جامعه و نیز عدم تداخل وظایف بخش های دولتی با ماهیت فعالیت اقتصاد محور و الزام دسستگاه ها به اخذ مشــــاوره از فعالان اقتصادی به عنوان متخصصان این امر باید به شکلی مدون و جامع سرلوحه کار قــرار گرفته، تا همگی در کنار یکدیگر با گذر از بحران های اقتصادی موجود و پیش رو، روز به روز به سمت پیشبرد و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیروزی در جبهه های اقتصادی حرکت کنیم.
با خط مشی ولی امر مسلمین، به سالی سرشار از جهش های مختلف صنعتی و اقتصادی در کنار آسان سازی فعالیت های اقتصادی، برای بهبود وضعیت معیشتی هموطنان امید داریم.

سید مصطفی موسوی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ