معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهرستان و نشست با هیئت رئیسه، ضمن بررسی طرح های پیشنهادی اتاق خرمشهر در راستای توسعه مبادلات تجاری و فضای کسب و کار منطقه، بر تسریع در اجرائی شدن روند ورود کالاهای ملوانی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ نادر عمید زاده در این نشست بیان کرد: با تصمیم کارگروه ماده ۱۲ قانون مبادلات مرزی و دستور ریاست محترم جمهور، فهرست از ۵۹ گروه کالایی مجاز برای ورود کالاهای ملوانی تدوین و ابلاغ شده، که با توجه به قرار گرفتن کالاهای کاربردی و مورد نیاز شهروندان، این قابلیت بسیار قابل اهمیت تر از پیش شده است.

فرماندار خرمشهر افزود: انواع لوازم خانگی، لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین، لاستیک خودرو، گروه های زیادی از مواد غذائی و کالاهای کاربردی دیگر در سفرهای جدید شناورهای با ظرفیت زیر ۵۰۰ تن ، از اقلام قابل ورود ملوانان خواهد بود.

ایشان در پایان ضمن اشاره به رونق بازار آبادان و خرمشهر در گذشته، بیان نمود: این امتیاز می تواند تحرک و پویائی لازم را به بازارهای این دو شهرستان باز گرداند. بازرگانان با جدیت و حمایت دستگاه های دولتی باید در این عرصه احیا و با راه اندازی حجره های بازرگانی در بازارهای مشخص، ضمن رونق بازار برای شهروندان، قابلیت ورود گردشگران و درامدزائی از آنان در این منطقه را نیز افزایش دهند.

اعطای امیتازات ویژه، سرعت ورود کالاهای ملوانی به خرمشهر را افزایش خواهد داد

رئیس اتاق خرمشهر نیز در این جلسه بیان کرد: لازمه ی ورود فعالان اقتصادی و بخش خصوصی به ورود کالاهای ملوانی، تسهیل و ساده سازی روندهای مربوطه است. اعطای امیتازات ویژه، سرعت ورود کالاهای ملوانی به خرمشهر را افزایش خواهد داد.

سید مصطفی موسوی افزود: با توجه به قرار گرفتن بندر خرمشهر در منتهی الیه آبراه های خلیج فارس؛ ایجاد مزیت رقابتی برای این بندر دیرینه و معتبر، می تواند جنبه های اقتصادی ترویج فعالیت های بازرگانی در این بندر را به وجود آورد.

ایشان بر لزوم کاهش هزینه های فعالیت های تجاری در خرمشهر تاکید کرد و گفت: افزایش تخفیفات از سوی سازمان منطقه آزاد اوند و همچنین ارائه سوخت یارانه ای بیشتر به شناورهای وارد شده به این بندر جهت جبران هزینه های مربوط به طی کردن مسافت های طولانی تر، می تواند انگیزه لازم جهت ورود بازرگانان و فعالان اقتصادی به خرمشهر را افزایش دهد.

موسوی در پایان عنوان کرد: بر هیچ کسی پوشیده نیست که به واسطه قدمت و اعتبار خرمشهر در مراودات تجاری و همچنین وفور زیرساخت های مناسب چون اسکله های متعدد جهت پهلوگیری شناورها، قابلیت و رغبت فعالان اقتصادی جهت ورود به این بندر با فراهم شدن بستر مناسب به صورت بالقوه فراهم است.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ