تولید کنندگان محصولات باغی تا اسفند فرصت دارند برای اخذ کد شناسه در سامانه سماک ثبت نام کنند.

  آخرین مهلت ثبت نام تولیدکنندگان خرما برای اخذ کد شناسه (QR code) در سامانه (سِماک) و صدور مجوز‌های الکترونیک کشاورزی ۲۰ فروردین تعیین شده که داشتن این کد شرط عرضه محصولات باغی به بازار‌های داخلی و خارجی است.

تولیدکنندگان دقت داشته باشند در فرصت باقیمانده با انتخاب مدیر فنی خود نسبت به ثبت نام در سامانه و عقدقرارداد اقدام کنند چرا که ثبت‌نام نکردن به موقع، سبب عدم اخذ گواهی ارتقای سلامت خواهد شد.

از آخر شهریور ماه ۱۴۰۲ شرط تائید محصولات مذکور توسط این سازمان داشتن شماره شناسه کد QR سماک برای محصولات صادراتی است و در صورت نداشتن این کد از تاریخ مذکور از صادرات محصولات فاقد کد QR سماک جلوگیری خواهد شد.

باتوجه به اینکه زمان کشت محصولات جالیزی از جمله خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای و محصولات گلخانه‌ای متفاوت است، هنوز زمان برای ثبت نام در سامانه سِماک و دریافت کد شناسه وجود دارد.

تولید کنندگان این محصولات بارگذاری شده در سامانه ارتقای سلامت محصولات گیاهی، بنا به زمان کشت منطقه خود بایستی طوری هماهنگی کنند که به موقع در سامانه سماک ثبت نام و مراحل نظارت را به اتمام رساند و زمان حداقل اعلام شده را رعایت کرده باشند و در صورت عدم رعایت زمان اعلام شده صدور گواهی و شماره شناسه (QR code) سماک برای آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ