دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از احراز اهلیت یک هزار و ۲۲۹ نفر یعنی ۵۸ درصد کاندیداها بر اساس رسیدگی انجمن به پرونده‌های ثبت‌نام‌‎کنندگان خبر داد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از احراز اهلیت یک هزار و 229 نفر یعنی 58 درصد کاندیداها بر اساس رسیدگی انجمن به پرونده‌های ثبت‌نام‌‎کنندگان خبر داد.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور از احراز صلاحیت یک‌هزار و ۲۲۹ نفر از کاندیداها در رسیدگی اولیه به پرونده 2 هزار و ۱۱۹ نفر ثبت‌نام‌کننده در انتخابات اتاق‌های بازرگانی خبر داد. لیست نهایی نامزدهای انتخاباتی بعد از رسیدگی شورای عالی نظارت به اعتراض‌های واصله تهیه و منتشر می‌شود.

جهانبخش سنجابی، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» به تشریح جزئیات روند انتخابات تا به امروز پرداخت و تشریح کرد: در کل ۲ هزار و ۱۲۱ رکورد ثبت نام در سامانه داشتیم که دو نفر از آنها هم‌زمان به صورت حقیقی و حقوقی ثبت نام کرده بودند. با توجه به اینکه یک نفر نمی‌تواند هم‌زمان به صورت حقیقی و نامزد انتخابات شود بنابراین یکی از رکوردهای ثبت‌نام آنها به انتخاب خودشان حذف شد.

بر اساس اظهارات او از این دو هزار ۱۱۹ نفر ۶۱٫۲۸ درصد اشخاص حقوقی و ۳۸٫۷۶ درصد حقیقی هستند. در واقع از بین ثبت‌نام کنندگان، هزار و ۱۱۹ نفر دارنده کارت بازرگانی هستند که ۵۲٫۷۶ درصد را به خود اختصاص می‌دهند و هزار و ۲ نفر هم با کارت عضویت ثبت‌نام کردند که ۴۷٫۲۴ درصد را تشکیل می‌دهند.

دبیر انجمن نظارت با بیان این مطلب که بعد از اتمام زمان ثبت نام و مهلت تمدیدی سه روزه، هیات‌های نظارت وارد رسیدگی شد، ادامه داد: این هیات‌ها از بین ۲ هزار و ۱۱۹ نفر متقاضی، یک‌هزار و ۶۲۵ نفر را تایید کرده بودند که ۷۶٫۶۱ درصد ثبت‌نام کنندگان را شامل می‌شد و اهلیت ۴۹۴ نفر یعنی ۲۳٫۲۹ درصد ثبت‌نام‌کنندگان هم احراز نشده بود که بیشتر به دلیل نقص مدارک و نبود شروط کافی برای تایید صلاحیت این افراد بود.

سنجابی ادامه داد: بعد از این، کاندیدای رد صلاحیت شده می‌توانستند اعتراض خود را ثبت کنند. به دنبال آن انجمن طبق برآوردهای هیات‌های نظارت، رسیدگی به تک تک پرونده‌ها را شروع کرد که شامل پرونده‌های تایید صلاحیت شده و رد شده که مورد اعتراض قرار گرفته است، می‌شد. پس به زمان بیشتری برای بررسی نیاز بود و بر این اساس تاریخ انتخابات تغییر کرد و ده روز به عقب افتاد تا حقی از کسی ضایع نشود و پرونده‌ها دقیق مورد رسیدگی قرار گیرند.

او با اشاره به اینکه انجمن توانست تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه کل پرونده‌ها را رسیدگی و نظر خود را از روز قبل به خود کاندیدا اعلام کند، افزود: از بین کل ثبت‌نام کنندگان در واقع یک‌هزار و ۲۲۹ نفر یعنی ۵۸ درصد کاندیدا واجد شرایط و ۸۹۰ نفر فاقد شرایط تشخیص داده شدند، که البته ۳ نفر از کاندیدا هم انصراف دادند که دو نفر آنها همان افرادی بودند که هم به صورت حقیقی و هم حقوقی ثبت نام کرده بودند.

دبیر نظارت بر انتخابات ادامه داد: تایید شدگان باید منتظر نظر شورای عالی باشند و طبق تقویم اعلام شده ۷ روز از ۱۲ تا ۱۸ اسفند مجاز به تبلیغات هستند. ۲۰ اسفند هم انتخابات برگزار خواهد شد. ۸۹۰ نفر که واجد شرایط شناخته نشدند از طریق لینکی که در پیامک ارسالی به دست آنها رسیده است می‌توانند اعتراض خود را ثبت کنند تا پرونده آنها توسط دبیرخانه شورای عالی نظارت بررسی و نتایج و لیست نهایی واجدان شرایط حضور در انتخابات این دوره هیات نمایندگان تهیه و منتشر شود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ