لازمه ی تشکیل اتاق های قدرتمند؛ شرکت گسترده در انتخابات در قالب ثبت نام در انتخابات اتاق های سراسر کشور و همچنین مشارکت در اعطای رأی و انتخاب اعضای هیات نمایندگان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق خرمشهر؛ رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی اتاق ایران در سفر به خرمشهر ضمن برگزاری دوره آموزشی “آشنائی با پولشوئی” ؛ از نحوه ثبت نام انتخابات دهمین دوره اتاق خرمشهر بازدید نمود.

دکتر میر محمد صادقی ضمن تبیین اهداف موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران بیان کرد: این موسسه فعالیت خود را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان مرکز آموزش های کاربردی اتاق ایران آغاز نموده بود. اثرات و عملکردهای مثبتی از بدو راه اندازی این مرکز صورت گرفته بود که می توان از تبادل دانشجویان میان دانشگاه های ایران و فرانسه بعنوان یکی از این آثار مهم و موثر یاد کرد.

ایشان افزود: پس از انقلاب اسلامی به مدت ده سال فعالیت این مرکز متوقف شد و پس از این دوره توقف و تا کنون فعالیت های این نهاد تحت عنوان فعلی یعنی موسسه آموش و پژوهش اتاق ایران با قدرت در حال انجام است.

میرمحمد صادقی ضمن اشاره به صدور گواهی نامه معتبر بین المللی برای دوره های آموزشی برگزار شده این موسسه بیان کرد: با رایزنی ها و تفاهمات صورت گرفته، موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران به عنوان تنها موسسه ایران دارای چندین مجوز معتبر بین المللی است. در بخش داخلی نیز مجوزهایی از نهادهای مختلفی چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فنی حرفه ای اخذ شده که این اقدام موسسه، منجر به صدور مدارک مشترک با این سازمان ها شده است.

رئیس موسسه آموزش و پژوهش اتاق ایران گفت: با همکاری واحدهای آموزش اتاق های سراسر کشور، بیش از هزار دوره آموزشی در استان های مختلف با عناوین و کاربردهای متفاوت برای فعالان اقتصادی، دانشجویان و دیگر علاقه مندان به بخش های مختلف اقتصادی به صورت سمینار و وبینار برگزار شده است. از سوی دیگر نیز برگزاری دوره های ویژه به صورت ترمیک در فصول مختلف و همچنین همایش های تعامل صنعت و دانشگاه در ۷ استان برای ایجاد تعامل میان بخش خصوصی و اندیشمندان از دیگر اقدامات این موسسه بود.

شرکت گسترده در انتخابات؛ لازمه ی تشکیل اتاق های بازرگانی قدرتمند

دکتر میر محمد صادقی در بخش دیگری از صحبت های خویش ضمن اشاره به آغاز روند ثبت نام در انتخابات هیات نمایندگان اتاق های ساسر کشور بیان نمود: اهمیت اتاق به عنوان نهادی مدنی و نماینده بخش خصوصی کشور بر کسی پوشیده نیست؛ از این رو لازم است اعضای اتاق های کشور، فعالیت مناسب و گسترده ای چه در بخش ثبت نام و کاندیداتوری برای هیات نمایندگان و چه در بخش رأی دهی و مشکارت در انتخابات اتاق های سراسر کشور داشته باشند.

ایشان تاکید کرد: یکی از مسائل مهمی که در کشور وجود داشته و مانعی در مسیر توسعه کشور به شمار می آید؛ دخالت دولت در اقتصاد است که موجب انتقال بسیاری از فعالیت های مولد بخش های اقتصادی به دولت شده؛ بخش خصوصی می تواند با تقویت نهادهای تاثیر گذار و از همه مهم تر اتاق بازرگانی به عنوان نماینده ی آنها، اثرگذاری این گونه عوامل را کاهش و ضمن تقویت بخش های مولد اقتصادی یعنی بخش خصوصی، مسیر توسعه اقتصاد کشور را فراهم آورد.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ