وزارت نفت با انتشار یک دستورالعمل، تصمیم دولت مبنی بر تامین شناورها و خدمات مربوط به آنها توسط شرکت های داخلی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی خرمشهر، به همین منظور نشستی با حضور مدیران دولتی، فعالان بخش خصوی و شرکت های شناورسازی جنوب غرب خوزستان در سالن اجتماعات اتاق خرمشهر برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهدر این باره توضیح داد: با توجه به اعلام دستورالعمل وزارت نفت مبنی بر تامین ۶۷ شناور در ابعاد و حجم های مختلف توسط شرکت های داخلی، لازم دیدیم با گرد هم آوردن شرکت های شناورسازی منطقه، نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب جهت بهره برداری از این فرصت اقدام لازم را انجام دهیم.

هانی فیصلی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل قراردادی ده ساله و با تضمین دولت با شرکت های شناورسازی جهت تامین، تعمیر و نگهداری شناورهای مورد نیاز وزارت نفت بسته خواهد شد که این امر می تواند تاثیر بسزایی در رونق صنعت کشتی سازی کشور ایجاد نماید.

ایشان بیان کرد: استان خوزستان و شهرستان خرمشهر به طور خاص، یکی از قطب های شناورسازی کشور به شمار میروند که شرکت های فعال در این عرصه با امکان تولید کشتی های مختلف و با کاربردهای متنوع؛ سالیان طولانی این صنعت را با وجود مشکلات متعدد سر پا نگه داشته اند. تولید شناور در جهان توسط کشورهای معدودی صورت میگیرد که این افتخار برای کشور ما نیز توسط شرکت های دولتی و خصوصی به صورت یک فرآیند صنعتی مهم به بار آمده است.

فیصلی تاکید کرد: با توجه به رقابتی بودن تامین شناورهای مورد نیاز وزارت نفت در سراسر کشور، لازم است در اسرع وقت شرکت های منطقه ،قدرت خویش در تامین و تولید شناورهای اعلام شده را به وزارت نفت اعلام کرده و پس از آن جزییات دیگر را بررسی کنند تا این فرصت درآمدزائی برای استان خوزستان و اشتغال آفرینی جوانان منطقه به سادگی از بین نرود.

آخرين مطالب این بخش

0 دیدگاه


    لطفا دیدگاهتان را بنویسید

    copyright2024 Khorramshahr Chamber Of Commerce, Industries, Mines and Agriculture

    کمک نیاز دارید? چت از طریق واتساپ